اقتصاد بین المللخودروصنعت و معدن

سقوط ۷۰ درصدی فروش خودروساز لوکس آلمانی

شرکت خودروسازی دایملر روز پنجشنبه با انتشار یک گزارش مالی اعلام کرد که درآمد آن در سه ماهه نخست سال جاری میلادی ۷۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا، دایملر به عنوان یکی از بزرگترین خودروسازان آلمان و جهان به تازگی گزارش مالی خود را منتشر کرده که نشان می‌دهد درآمد این شرکت در سه ماهه نخست سال جاری میلادی تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا و افت شدید تقاضا در بازارهای جهانی خودرو در سال جاری میلادی، حدود ۷۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

به نقل از رویترز، بر اساس گزارش منتشر شده از سوی انجمن صنایع خودروسازی در اروپا ، مجموعه فروش خودروهای سواری در بازارهای بزرگ و مهم اروپا در ماه گذشته میلادی بالغ بر ۵۰ درصد کاهش یافته است. به عنوان مثال، ایتالیا که شدیداً درگیر همه گیری ویروس خطرناک و مرگبار کرونا شده بود، بیشترین افت میزان فروش یعنی ۸۵.۴ درصد، را به خود اختصاص داده است.

به عقیده بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه خودرو، دایملر به عنوان شرکت مادر خودروهای مرسدس بنز ، از این پس در رقابت با سایر خودروسازان و رقبای قدرتمند خود راه بسیار سخت و دشوارتری را نسبت به گذشته پیش رو خواهد داشت چراکه فروش آن تحت تاثیر تبعات منفی ناشی از شیوع گسترده ویروس خطرناک و مرگبار کرونا که منجر به لغو نمایشگاههای بین‌المللی و داخلی خودرو و همچنین کارخانه‌های خودروسازی و قطعه سازی در سراسر جهان شد، به شدت کاهش یافته و به نظر می‌رسد که به این زودی نیز به حالت عادی بازنخواهد گشت. 

همچنین ارزش سهام دایملر ۵۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است که ارزش کل این شرکت را به ۲۹.۸ میلیارد یورو رسانده است. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا