اقتصادبانک، بیمه و بورستجارتصنعت و معدن

سقف رقابت در‌ معاملات بورس‌کالا‌ برای‌ فولادی‌‌ها برداشته شد

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت ، معدن و تجارت اعلام کرد: سقف رقابت در معاملات بورس کالا برای محصولات فولادی باز است.

 

به گزارش تولید آنلاین، جعفر سرقینی با اعلام این مطلب گفت: از این به بعد قیمت‌های پایه محصولات فولادی در بورس کالا معادل متوسط نرخ کشف شده کالاها در ۴ عرضه آخر بورس کالا است .

وی تصریح کرد: با اجرایی شدن این مصوبه ، عرضه محصولات فولادی توسط فولاد سازان در بورس به صورت چشمگیری افزایش یافته و نهایتا منجر به کاهش قیمت های محصولات فولادی در کف بازار و برای مصرف کننده نهایی خواهد بود .

سرقینی یادآور شد: ‌با توجه به اینکه تولید فولاد کشور حداقل دو و نیم برابر مصرف داخلی است هیچ نگرانی بابت تامین نیاز داخل کشور به فولاد وجود ندارد .

به گفته معاون وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت این تصمیم به دنبال ابلاغ دستورالعمل تنظیم بازار محصولات فولادی و با عنایت به تاثیر مثبت اجرای این دستورالعمل بر کاهش نرخ حاشیه بازار این کالاها اتخاذ شد. به طوری که قیمت میلگرد که قبل از دستورالعمل در بازار به حدود ۶۵۰۰ تومان افزایش یافته بود، در حال حاضر به حدود ۴ هزار تومان کاهش یافته است .

وی در ادامه تاکید کرد: ابلاغ اخیر با توجه به آرامش بازار فولاد و به منظور امکان افزایش رقابت و انگیزه واحدهای تولیدی به عرضه حداکثری در بورس کالا و با عنایت به نظرات کارشناسی کمیته تخصصی فولاد صورت گرفت و دستورالعمل تنظیم بازار محصولات فولادی با اصلاحات مذکور کماکان اجرا می شود .

گفتنی است، سقف رقابت در معاملات بورس کالا برای محصولات فولادی قبل از این حداکثر ۱۰ درصد تعیین شده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا