اهم اخبارتجارتصنایع معدنیصنعت و معدنکشاورزی و صنایع غذایی

سرکوب قیمت ارز به کالاى داخلى لطمه وارد مى‎کند/ محیط کسب و کار در کشور مناسب نیست

به گزارش تولید آنلاین ، مسعود خوانسارى در جلسه امروز اتاق تهران با اشاره به این که ارز یک معلول است نه علت اظهار کرد: قیمت ارز اولین و مهم ترین بحث امروز است و باید متناسب با تفاضل تورم داخلى و خارجى مبنا قرار گیرد.

وى افزایش تعرفه و قاچاق را نتیجه سرکوب قیمت ارز دانست و تصریح کرد: در سال جارى باید گفتمانى براى تعیین و تکلیف قیمت ارز ایجاد کنیم تا شاهد به وجود آمدن رانت نباشیم.

رییس اتاق تهران با اشاره به این که میزان واردات سالانه کشور حدود ٨٠ میلیارد دلار است افزود: به دلیل نبود ارتباطات بین المللى، تا کنون نتوانسته ایم قراردادهاى دوجانبه منعقد کنیم.

وى توجه به تنوع محصولات را عامل مهم ارتقاى کیفیت کالاى داخلى دانست و اشاره کرد: براى حمایت از تولید داخلى آسیب شناسى و ایجاد ارتباط جهانى باید ارتقاء پیدا کند.

خوانساری با اشاره به جهش بی سابقه نرخ ارز که از اواخر سال گذشته آغاز شده است خاطرنشان کرد: بحث های سیاسى مربوط به حرف هاى ترامپ، سفرهاى نوروزى، فرار سرمایه و بحث هاى روانى از دلایل مهم افزایش قیمت ارز است.

او ادامه داد: مالیات هاى ایجاد شده در دبى و سرکوب قیمت ارز که از سال ٩٢ شاهد هستیم، از دیگر عوامل موثر بر جهش نرخ ارز است.

خوانسارى در پایان با تاکید بر این که نباید به ارز به عنوان علت نگاه کنیم گفت: تورم موجود در جامعه عامل پایین آمدن ارزش پول است که به تبع در بلند مدت بر بازار مسکن و ارز نیز تاثیر مى گذارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا