اقتصاداهم اخبارشرکتهاصنعت و معدننمایشگاه ها

سرکوب ارز یعنی سرکوب تولید داخل

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولیدآنلاین)، محمد عرب، مدیرعامل کفش شیما در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کفش، کیف، چرم و صنایع وابسته (امپکس) صنعت کفش را یک صنعت مصرفی دانست و اظهار کرد: با وجود مشکلات اقتصادی، صنعت کفش یکی از نیازهای مهم مردم است و همواره تقاضا برای آن وجود دارد.

وی صنعت کفش را در کشور فراگیر دانست و افزود: در حال حاضر استان‌هایی مانند تهران، اصفهان، زنجان، همدان و… به تولید کفش روی آورده‌اند بنابراین باید به این صنعت بها داد و آن را قوی‌تر از قبل کرد.

عرب معتقد است: با توجه به زیرساخت‌های موجود در کشور می‌توان یکی از فعالان صنعت کفش در منطقه غرب آسیا بود.

وی ادامه داد: باید زیرساخت‌های کشور مانند پتروشیمی‌ها با صنعت کفش همراه شوند. متاسفانه در گذشته پتروشیمی‌ها موادی که در کشور مصرف نداشت را به کشورهایی مانند چین و ژاپن صادر می‌کردند. این کشورها نیز پس از فرآوری، این مواد را با قیمت بیشتر به ایران می‌فروختند.

مدیرعامل کفش شیما با بیان اینکه انتظار داریم مواد اولیه کفش در  داخل تولید شود، گفت: خوشبختانه در حال حاضر کارخانه‌های چرم مصنوعی، پلی اتن، قالب‌سازی و ماشین‌سازی راه‌اندازی شده و تا حدودی جوابگوی نیاز داخل هستند. همچنین پتروشیمی‌هایی مانند کارون و خلیج فارس نیز روی مواد اولیه کفش فعالیت می‌کنند که این نوید خوبی برای این صنعت است.

عرب با بیان اینکه برای تامین چرم طبیعی مشکلی وجود ندارد، یادآور شد: در حال حاضر برای تامین چرم طبیعی در کشور مشکلی وجود ندارد. اگر بخواهیم این مواد را از خارج تامین کنیم، برای تولیدکننده گرانتر از داخل تمام خواهد شد.

وی با اشاره به حضور اتباع خارجی در صنعت کفش بیان کرد: اگر اتباع خارجی طبق قوانین و مقررات کشور سرمایه‌گذاری انجام دهند، مشکلی وجود نخواهد داشت؛ این در حالی است که اتباع خارجی نیز طبق قوانین، بیمه و مالیات خود را پرداخت کنند.

مدیرعامل کفش شیما خاطرنشان کرد: دولت باید قوانین کسب و کار را تسهیل کند. در حال حاضر دریافت مجوز بسیار زمانبر است و قوانین دست و پاگیر برای تولیدکنندگان مانع ایجاد می‌کند.

عرب در خصوص هدفمند کردن ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بسیار کار خوبی است. نرخ ارز باید یک قانون داشته باشد.

وی با بیان اینکه نوسانات نرخ ارز شرایط را برای تولیدکنندگان سخت کرده است، اظهار کرد: سرکوب ارز یعنی سرکوب تولیدات داخلی؛ سرکوب ارز یعنی رانت و از بین رفتن اشتغال؛ با سرکوب ارز به واردات بها می‌دهیم.

مدیرعامل کفش شیما از دولت خواست تورم را از طریق دیگری اصلاح کنند نه از طریق ارز.

عرب معتقد است: درآمد نفتی باید برای زیرساخت‌های کشور مانند جاده‌ها و بیمارستان‌ها استفاده شود.

وی با ابراز امیدواری از برگزاری نمایشگاه امپکس گفت: در گذشته این نمایشگاه در ابعاد کوچک برگزار می‌شد. خوشبختانه در حال حاضر تعداد شرکت‌کنندگان افزایش یافته که این امر نشان‌دهنده قدرت تولیدکنندگان صنعت چرم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا