خودروصنعت و معدن

از سرقت جک و آچار چرخ و بوی گازوییل تا بلیط فروشی به هر قیمتی

دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی خودروی تهران در شرایطی پایان یافت که نه غرفه داران از آن راضی بودند و نه بازدیدکنندگان توانستند بهره لازم را از آن ببرند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا؛ مجریان این دوره سعی کردند به سبک نمایشگاه‌های بین‌المللی که در سایر نقاط جهان برگزار می‌شود روز اول را به خبرنگاران و کارشناسان اختصاص دهند اما مشکل اینجا بود که نمی‌دانستند چطور باید با این قشر ارتباط بگیرند. به طوری که خبرنگاران خبرگزاری‌ها و مطبوعات خود به دنبال روابط عمومی نمایشگاه بودند تا از کم و کیف افتتاحیه و برنامه‌های آن با خبر شوند از آن جالب‌تر استدلال روابط عمومی بود که گفتند ما را اکثر رسانه‌های تخصصی خودرو می شناسند دیگر رسانه ها هم از طریق آنها می توانستند ما را پیدا کنند.

افتتاحیه با بی نظمی تمام برگزار شد و صداهای گوشخراش غرفه‌ها که خارج از برنامه رونمایی داشتند بازدیدکنندگان را گیج کرده بود به طوری که مسئولان دو غرفه بایک چین و بورگوارد آلمان سر زمان رونمایی و اجرای برنامه با یکدیگر درگیری لفظی داشتند.

از طرف دیگر صدای مجری نمایشگاه که مشخصا از صحبت کردن پشت بلندگو و تکرار جملات لذت می برد به حدی بود که غرفه‌داران و بازدیدکنندگان مجبور بودند فریاد بزنند.

بلیط فروشی این دوره نیز داستان جالبی داشت یک تیم ۱۰ نفره که متشکل از ۲ نفر بلیط فروش و ۸ نفر کنترلر این وظیفه خطیر را بر عهده داشتند و بدون آنکه به ظرفیت سالن‌ها توجه داشته باشند فقط بلیط فروختند حتی به خبرنگاران و عکاسان. نتیجه آنکه ازدحام جمعیت در روز دوشنبه به حدی شد که آچار چرخ و جک زاپاس دو خودرو در شو روم بایک چین و هایما به سرقت رفت و به بیشتر خودروها خسارت وارد شد و هیچ مسئولی برای پاسخگویی به اعتراض غرفه داران وجود نداشت اما فعالیت قسمت بلیط فروشی با قوت تمام ادامه داشت.

با توجه به اینکه نمایشگاه شهر آفتاب در وسط بیابان واقع شده، سرما بیش از دیگر نقاط شهر در آنجا احساس می‌شود. بر همین اساس برگزار کنندگان به این فکر افتاده بودند که سالن خودروهای کلاسیک را با گازوئیل گرم کنند. این اقدام باعث شد بازدید کنندگان از این سالن‌ها علاوه بر تهیه بلیط باید قرص سر درد هم تهیه می‌کردند.

در وصف نمایشگاه امسال همین بس که عالی ترین مقامی که از آن بازدید کرد رئیس سازمان ایدرو آن هم در روز افتتاحیه بود. برنامه ریزی ضعیف، غیبت برخی از شرکت‌های داخلی و خارجی و بسته بودن سایت ثبت سفارش خودرو همگی دست به دست هم داد که دومین دوره نمایشگاه از اولین دوره آن ضعیف‌تر باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا