کار و تعاون

ستاد ویژه بازرسی از واحدهای مشمول قانون کار تشکیل شد

«علی حسین رعیتی فرد» امروز (دوشنبه ۲۸ آذر) در بازدید از شرکت کارخانجات کاشی و سرامیک سعدی اظهار داشت: در ستاد ویژه بازرسی، واحدهای تولیدی در کشور را به پنج قسمت تقسیم کرده‌ایم و اکنون بازرسان ستادی وزارتخانه در حال رصد هستند تا گزارش کاملی از وضعیت واحدهای تولیدی با انجام بازرسی‌ها تهیه کنند.

وی افزود: در راستای بخشنامه ابلاغی وزیر تعاون به منظور نظارت بر حسن اجرای قانون کار و ارائه گزارش وضعیت موجود در واحدهای مشمول قانون کار این ستاد تشکیل شد.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در دستگاه‌های تابعه وزارتخانه، اجرای قانون کار، تشکل‌یابی و کمیته حفاظت فنی حوزه‌ ایمنی پیگیری می شود تا دغدغه‌ی کارگران به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان یکی از دستگاه‌های اصلی نظارت بر اجرای قانون کار است، گفت: در راستای اجرای مفاد این بخشنامه ابلاغی، بازرسی ها از مراکز تولیدی و صندوق‌های وابسته زیر مجموعه این وزارت خانه شروع شده است.

رعیتی فرد با تاکید بر بهبود وضعیت کاری و ارتقای ایمنی شغلی کارگران افزود: پیگیری بازرسان کار، تشکیل کمیته های حفاظت فنی در واحدهای تولیدی با کمک بازرسان کار و شرکای اجتماعی از مهمترین موارد این بخشنامه است.

وی گفت: همچنین برای تکمیل گزارش از شرایط کارگران و کارفرمایان در جامعه کار و تولید کشور بعد از بازرسی از زیر مجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سراغ وزارتخانه هایی می رویم که در حوزه تولید فعال هستند.

رعیتی فرد ضمن تاکید بر اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و تشکل یابی در جهت پیگیری یکپارچه و هماهنگی مطالبات کارگری واحدهای تولیدی خاطر نشان کرد: در بسیاری از مراکز تولیدی طرح طبقه‌بندی مشاغل اجرا می‌شود، اما نیاز به بازبینی و بروزرسانی دارد.

وی ابراز امیدواری کرد تا ۶ ماه آینده کل کشور از نظر اجرای قوانین کار بازرسی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا