اقتصاد بین المللفن آوری و ارتباطات

سامسونگ یا اپل؛ کدام یک برنده واقعیت افزوده خواهند شد؟

کارشناسان فعال در حوزه فناوری بر این باورند که تلاش سامسونگ برای ثبت پتنت عینک مبتنی بر واقعیت افزوده، می تواند این شرکت کره‌ای را برای همیشه از رقیب دیرینه خود اپل جلو بیاندازد و بازار این فناوری نوین را به خود اختصاص دهد.

به گزارش ایسنا، سامسونگ که بدون شک یکی از بزرگترین غول‌های تکنولوژی در جهان به شمار می‌رود، طبق آخرین اخبار و گزارش‌های منتشر شده در وبسایت ونچر بیت به نظر می‌رسد که قصد دارد با ثبت یک پتنت جدید برای توسعه و تولید یک عینک مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده وارد این حوزه جدید شود و سهم خود را از بازارهای جهانی توسعه و افزایش دهد.

تلاش سامسونگ برای ورود به حوزه فناوری‌های نوین همچون واقعیت مجازی و افزوده در حالیست که اپل به نظر می‌رسد دیگر از پروژه‌های این چنینی منصرف شده است.

چندی پیش بود که شایعات متعددی در مورد عینک واقعیت افزوده اپل مطرح شده بود که بعد از آن بسیاری از کارشناسان تخمین زدند که احتمالاً این پروژه از سوی اپل به کلی تعطیل و لغو شده است چرا که هیچ خبری دیگر از این محصول منتشر نشده است.

سامسونگ همچون بسیاری دیگر از شرکت‌های تکنولوژی فعالیت خود را در حوزه فناوری‌های نوین از واقعیت مجازی شروع کرد و بعد از رونمایی از یک عینک مبتنی بر واقعیت مجازی تحت عنوان Gear VR حالا به نظر می‌رسد که می‌خواهد وارد حوزه جدید واقعیت افزوده شود.

اخبار و تصاویر منتشر شده از عینک مبتنی بر واقعیت افزوده سامسونگ نشان می‌دهد که طراحی آن با سایر عینک‌های موجود در بازار همچون مایکروسافت هولولنز و مجیک لیپ وان متفاوت است و برخلاف آنها که شباهت زیادی به عینک‌های محافظ صنعتی دارند و تمامی محیط دور سر کاربران را می‌پوشانند، پتنت عینک سامسونگ همچون عینک‌های آفتابی پلاستیکی است و نمایشگر آن نیز توسط فریم عینک روشن و خاموش می‌شود که خود قابلیت جدید و منحصر به فردی به شمار می‌رود.

به عقیده کارشناسان فعال در حوزه فناوری، عینک مبتنی بر واقعیت افزوده سامسونگ همانند عینک‌های حرفه‌ای موجود در بازار خواهد بود و تصاویر واضحی به کاربران ارائه می‌دهد که بر روی عمق دیده آنها تأثیرگذار خواهد بود، در واقع نمایش تصاویر به صورتی انجام خواهد شد که عمقی سه بعدی به تصویر روبروی کاربر خواهد داد.

هرچند که ارائه این پتنت از سوی این شرکت کره‌ای، تولید نهایی عینک واقعیت افزوده از سوی سامسونگ را تأیید نمی‌کند اما به نظر می‌رسد که تلاش شرکت‌های تکنولوژی در حوزه فناوری‌های نوین حائز اهمیت بوده و امیدوار کننده به نظر می‌رسد و از سویی دیگر در صورت تعطیلی پروژه واقعیت افزوده اپل، سامسونگ می‌تواند در این حوزه موفقیت و رشد قابل ملاحظه‌ای را به نام خود ثبت کند و سهم چشمگیری از بازار گجت‌های مبتنی بر فناوری‌های نوین را به خود اختصاص دهد و بدین ترتیب از رقیب دیرینه خود اپل گوی سبقت را برباید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا