اقتصادانرژیصنعت و معدن

سازنده صنعت نیروگاهی ایران: چون دانش را بومی کرده‌ایم نگران برجام نبوده و نیستیم

به گزارش تولید آنلاین، عین‌الله صالحی مدیر عامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هدف از تشکیل این شرکت سرمایه‌گذار در بخش ارائه خدمات کارشناسی و تعمیراتی و همچنین تعمیرات قطعات نیروگاهی در سراسر کشور بوده و هم اکنون ۵۰۰ نیروی متخصص در این زمینه داریم.

وی افزود: از همان ابتدا یعنی حدود ۳۰ سال پیش، شرکت‌های خارجی که قطعات نیروگاهی را به ایران می‌فروختند به هیچ وجه حاضر به انتقال دانش ساخت و نگهداری و بهره‌برداری به ایران نبودند و همواره تلاش داشتند تا با امضای قراردادهای بلندمدت به ارزش چند برابر ساخت یک نیروگاه قطعات یدکی را به ایران فروخته و سال‌ها در بخش بهره‌برداری نیروگاه‌های ما پروژه داشته باشند.

صالحی با بیان اینکه در کشورهای همجوار ایران نیز قراردادهای بلندمدت حتی قراردادهای ۴۰ ساله در این زمینه از سوی شرکت‌های اروپایی به امضا رسیده گفت: در طی ۳ دهه اخیر در قالب شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران به میزانی از خودکفایی در تامین نیازهای تعمیراتی و ساخت قطعات نیروگاهی دست پیدا کرده‌ایم که در این زمینه هیچ نیازی به شرکت‌های خارجی نداریم و موفق شدیم دانش طراحی و ساخت و همچنین دانش نگهداری و بهره‌برداری قطعات نیروگاهی را در ایران بومی کنیم.

مدیر عامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران افزود: ایران در طراحی و ساخت پره‌های توربین بخار و کمپرسور به خودکفایی کامل رسیده، چون دانش را بومی کرده‌آیم نگران برجام و تحریم‌های احتمالی نبوده و نیستیم.

وی تصریح کرد: از نظر کار تعمیرات نیروگاهی و کیفیت به یک برند بین‌المللی تبدیل شده‌ایم و اکنون یکی از بزرگترین و باکیفیت‌ترین شرکت‌های تعمیرات نیروگاهی در دنیا هستیم که با بومی‌سازی دانش به هیچ وجه تهدیدپذیر و تحریم‌پذیر نیستیم.

صالحی درخصوص برنامه تعمیرات قطعات نیروگاهی برای آماده‌سازی نیروگاه‌های حرارتی کشور به منظور بهره‌برداری و سرویس‌دهی در پیک تابستان ۹۷ گفت: از برنامه تعیین شده از سوی مدیریت شبکه و شرکت تولید نیروی برق حراری عقب نیستیم و تا اوایل خرداد کارهای مربوطه در نیروگاه‌های مختلف کشور را به اتمام می‌رسانیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا