اقتصادکشاورزی و صنایع غذایی

سازمان شیلات در تهران نیرو استخدام می‌‌کند

معاون سازمان شیلات ایران گفت: حدود ۱۵۰ نفر در استانهای مرکزی و جنوبی کشور در سازمان شیلات ایران استخدام شده‌اند و بزودی فراخوان جذب نیرو برای استان تهران نیز اعلام می‌شود.

 

به گزارش تولید آنلاین، حسین عبدالحی معاون توسعه آبزی‌پروری سازمان شیلات ایران امروز در همایش ملی تغذیه آبزیان با غذای زنده اظهار کرد: ۴۸۰ هزار تن محصولات آبزی‌پروری در کشور تولید می‌شود و مجموعه تولید محصولات شیلاتی در کشور یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن است که سال گذشته ۲۰۰ هزار تن ماهی گرمابی، ۱۶۰ هزار تن ماهی قزل‌الا و ۳۲ هزار و ۵۰۰ تن میگو و ۲۰۰ میلیون قطعه ماهی زینتی در کشور تولید شده و صادرات خوبی نیز داشته است.

وی افزود: با وجود اینکه محصولات شیلاتی تنها یک درصد کل محصولات کشاورزی کشور را شامل می‌شود اما ۱۰ درصد از صادرات محصولات کشاورزی مربوط به این بخش است که نشان می‌دهد محصولات شیلاتی جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد.

معاون توسعه آبزی‌پروری سازمان شیلات ایران ادامه داد: ۸۶ درصد از محصولات آبزی‌پروری کشور در استانهای ساحلی تولید می‌شود که در شرایط فعلی در حال توسعه آبزی‌پروری در قفس هستیم.

وی افزود: در بحث ماهی قزل‌آلا بیماری VHF خسارت سنگینی به کشور وارد کرد که نیازمند کنترل و مدیریت بیماری به عنوان یک راهکار اصلی هستیم.

عبدالحی اظهار کرد: در بخش تولید میگو نیاز به رویکرد جدیدی وجود دارد تا بیماری آن کنترل شود و توسعه در این بخش باید مانند دنیا باشد و ما نیز به دنبال تولید متراکم و کنترل شده هستیم و بخش خصوصی را برای انجام این کار تشویق می‌کنیم.

معاون توسعه آبزی‌پروری سازمان شیلات ایران یادآور شد: ۱۱ هزار هکتار سطح زیر کشت میگو در کشور است و در برنامه ششم توسعه برنامه‌ریزی شده است که تولید این محصول به ۶۰ هزار تن برسد اما ما انتظار داریم که میزان تولید از این رقم نیز بیشتر باشد.

وی با بیان اینکه در تولید میگو استفاده از غذای زنده مورد اهمیت است گفت: افزایش نرخ دلار می‌تواند به روند مثبتی برای توسعه تولید و صادرات این محصول داشته باشد.

عبدالحی با بیان اینکه یکی از سیاستهای سازمان شیلات ایران توسعه ماهیان خاوریاری در شمال کشور است گفت: این نوع ماهی هم اکنون توسط بخش خصوصی و دولتی در اوزان یک تا ۱۰۰ کیلوگرم تولید می‌شود.

معاون توسعه آبزی‌پروری سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه در بخش تولید ماهیان گرم‌ابی نیازمند تغییر رویکرد هستیم گفت: همکاران ما در دانشگاه‌ها می‌توانند این موضوع را مورد بررسی قرار دهند و دانشجویان روی این موضوعات کار کنند.

وی گفت: تعداد زیادی از فارغ‌التحصیلان این بخش (۱۵۰ نفر)  برای استانهای مرکزی و جنوبی کشور جذب شده‌اند و بزودی توسط سازمان سنجش شرایط استخدام در استان تهران نیز اعلام می‌شود.

عبدالحی در پایان گفت: دانشگاه‌ها می‌توانند سیاست‌های دولت و سازمان شیلات را محقق کنند که ما مهمترین موضوعی که در دستور کار داریم افزایش بهره‌وری در آب است که برای این مهم گروه‌هایی را نیز برای آموزش به سایر کشورها اعزام کرده‌ایم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا