راه و مسکن

ساخت ۱۳۲ هزار مسکن در ۴۰ شهرک جدید

حبیب‌الله طاهرخانی در گفت‌وگو اظهار کرد: در راستای سیاست تامین مسکن توسط دولت سیزدهم ظرفیت ساخت ۴۰ شهرک را ایجاد کردیم. یکی از موارد مهم در احداث واحدهای مسکونی موضوع تامین زمین است که شهرک‌ها می‌تواند کمک خوبی به این مساله کند.

وی افزود: تعداد واحدهای مسکونی در ۴۰ شهرک ۱۳۲ هزار و ۲۰۰ واحد خواهد بود. از این تعداد ۱۰ شهرک در استان مازندران، هفت شهرک در گلستان، شش مورد در فارس، سه مورد در یزد، سه شهرک در تهران، دو مورد در آذربایجان شرقی، دو شهرک در هرمزگان است و در استانهای البرز، اصفهان، کردستان، کرمان، اردبیل، سمنان و خراسان جنوبی هرکدام یک شهرک ساخته می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در روزهای اخیر بازدیدی از منطقه تازه تاسیس اینچه برون در استان گلستان داشتیم گفت: شهر گرگان با توجه به افزایش قیمت مسکن نیاز به مسکن دارد و باید تدبیری در این خصوص اندیشیده شود. انواع راه حل‌ها از جمله شهرک‌ها را مدنظر قرار دادیم. پیشنهاداتی هم توسط مسئولان محلی انجام شد و اراضی را در چند منطقه معرفی کردند. ما نیز همزمان مطالعات را انجام می‌دهیم.

طاهرخانی، فرآیند احداث شهرک‌ها را در چند مرحله عنوان و تصریح کرد: بعد از اینکه مطالعات انجام شد موضوع از لحاظ مسائل شهری، اقتصادی و اجتماعی بررسی و مکان‌یابی می‌شود. سپس به کارگروه زیربنایی استان تحویل و شورای زیربنایی توسعه استان آن را مصوب می‌کند. بعد برای تصویب نهایی به شورای عالی شهرسازی و معماری می‌رود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید افزود: در حال حاضر احداث ۴۰ شهرک در دستور کار شرکت عمران قرار دارد که نیشتمان در استان کردستان به تصویب رسیده است. در اردبیل و اردکان نیز اقدامات اولیه در حال انجام است. مابقی نیز عمدتا در مراحل بررسی و تصویب استانها هستند.

وی احداث سه شهرک در استان تهران را از دیگر برنامه‌ها دانست و گفت: مطالعات این سه شهرک انجام شده و در مرحله بررسی و تصویب استانی و ملی قرار دارد.

طاهرخانی تاکید کرد: ساخت و توسعه شهرکها ظرفیت سکونتگاهی جدیدی را به کشور عرضه می‌کند که ثمراتی همچون جذب سرریز جمعیت شهرها و کنترل بازارمسکن را در پی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا