اهم اخبارحمل و نقل

ساخت پایانه ۱۰۰میلیون نفری فرودگاه امام با سرمایه بین المللی

به گزارش تولید آنلاین ، به نقل از ایرنا ، عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در آیین رونمایی از ایده های برتر پایانه هوایی ایرانشهر در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) افزود: امروز آغاز و تکمیل یک طرح بسیار بزرگ ملی کلید خورد و دریافت ۵۶۵ ایده نشان از توجه علاقه مندان به ایران و توسعه ایران زمین است.
وی ادامه داد: ما در شرایط سخت اقتصادی قرار داریم و باید هر کار را با توجه به مقدمات آن بدرستی آغاز کنیم تا ارزش افزوده بیشتری را برای ملت ایران بنیان بگذاریم.
آخوندی بر اجرای همزمان طرح جامع شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و طراحی پایانه بزرگ ۱۰۰ میلیون نفری تاکید کرد و گفت: اتصال این فرودگاه به شبکه ریلی و قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان سبب سازماندهی نظام حمل و نقل در تهران می شود.

مشکل ترافیکی یک هزار هکتار انبار و بارانداز در تهران
وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: اکنون بیش از یک هزار هکتار انبار و بارانداز در تهران داریم که نه تنها کمکی به تهران نمی کند بلکه مشکلات بزرگ ترافیکی و آلودگی زیست محیطی به وجود آورده است.
وی اضافه کرد: تبدیل فرودگاه امام (ره) به یک مرکز لجستیکی بزرگ برای تهران با اتصال به شبکه ریلی، هوایی و زمینی بدون شک نظام حمل و نقل تهران را بسیار متحول می سازد؛ زیرا با اتصال ریلی به بنادر شمالی و جنوبی ترخیص کالا در این بندر خشک را بیش از پیش تسهیل می کند.
«باید در این منطقه به ایجاد ارزش افزوده برای ملت ایران توجه کنیم و نه اینکه به یک مرکز خرده فروشی تبدیل شود؛ در طرح جامع این فرودگاه همه این تشکیلات باید به عنوان یک مجموعه بزرگ به عنوان یک مرکز اقتصادی ایران مورد توجه قرار گیرد».
وی گفت: ایران در موقعیت جغرافیایی جهان، به عنوان پل فیروزه شرق- غرب و شمال- جنوب است و پایانه ایرانشهر باید پیام رسان صلح و دوستی و پیوند با جهانیان باشد.

ظرفیت ۲۵ میلیون نفری پایانه ایرانشهر در مرحله نخست
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ما در پایانه ایرانشهر به دنبال ایجاد ظرفیت ۱۰۰ میلیون نفری هستیم که در مرحله نخست ظرفیت آن ۲۵ میلیون نفر است.
آخوندی افزود: وقتی از پایانه مسافری ایرانشهر صحبت می کنیم باید تمدن ایرانی در آن به خوبی ارائه شود و با بزرگ ترین فرودگاه های جهان رقابت خوبی را داشته باشد.
به گفته وی، با افتتاح ترمینال جدید سلام ظرفیت فرودگاه امام خمینی (ره) به ۲ برابر افزایش می یابد.

۵۶۵ ایده طراحی
مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در این آیین گفت: امیدواریم با توجه به شرایط اقلیمی منطقه، فضایی آرام و با اصالت ایرانی- اسلامی را در این پایانه فراهم کنیم تا هر کسی که وارد ایران می شود متوجه فرهنگ غنی و منحصر به فرد ایرانی شود.
«شهرام آدم نژاد» یادآوری کرد: فراخوان عمومی طراحی این طرح ملی در اسفند ماه سال ۱۳۹۶ داده شد و مهلت آن تا بیستم فروردین بود که تا سوم اردیبهشت ماه تمدید شد.
وی افزود: در مجموع ۵۶۵ ایده برتر به دبیرخانه رسید که کمیته ارزیابی و داوری ۶ ایده برتر را انتخاب کرد.
به گزارش ایرنا، آمارهای شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران نشان می‌دهد در فروردین ماه سال ۱۳۹۷ پنج میلیون و ۱۴ هزار و ۷۹۷ مسافر و ۵۵ میلیون و ۷۹ هزار و ۳۹۹ کیلوگرم بار در این فرودگاه‌ها اعزام و پذیرش شد که در مقایسه با اسفند ۱۳۹۶ به ترتیب ۱۱ و ۲۳ درصد بیشتر شد.
این میزان نسبت به فروردین ماه پارسال در هر ۲ مورد، چهار درصد کاهش یافت.
ظرفیت مسافری این فرودگاه، سالیانه ۶ میلیون مسافر است اما هر سال ۱۰ میلیون نفر مسافر در آن، تردد می کند.
با افتتاح پایانه سلام پنج میلیون مسافر به ظرفیت فرودگاه اضافه می شود.
شانزدهم اردیبهشت ماه مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از ۲۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری برای تامین زمین مورد نیاز شهر فرودگاهی امام خمینی (ره ) و ایجاد زیرساخت های چهار پهنه این شهر خبر داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا