دارویی، آرایشی و بهداشتیصنعت و معدن

ساخت دستگاه تصفیه و ضدعفونی کننده هوا در کشور

دستگاه تصفیه و ضدعفونی کننده هوا توسط فناوران یکی از شرکت‌های فعال در مرکز رشد واحدهای فناور سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران طراحی و ساخته شد.

به گزارش ایسنا مهندس فرشته سادات طباطبایی، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان طراحی و تولید دستگاه‌هایی با تلفیق فناوری پلاسمای سرد و نانو جهت کاربرد در حوزه بهداشت و سلامت و محیط زیست را با کاربرد تصفیه و ضدعفونی کننده هوا از زمینه‌های تحقیقاتی این شرکت دانست.

طباطبایی گفت: محصول فعلی این شرکت دستگاه تصفیه و ضدعفونی کننده هوا با قابلیت ضدعفونی کردن هوا معادل ۱۱۰ متر مکعب در ساعت است که ضمن بهره‌برداری از فناوری پلاسمای سرد برای تخریب ساختار زیستی ویروس‌ها و میکروارگانیسم‌ها، دارای سه مرحله فیلتراسیون نانویی جهت به دام انداختن ذرات تا ۳۰۰ نانومتر و حذف بو و دود است.

وی افزود: دستگاه مذکور با مطالعه اطلاعات فنی نمونه مشابه آمریکایی که قیمتی حدود ۲۳ هزار دلار دارد، به‌صورت کاملاً ایرانی طراحی و تولید شده است و قیمتی کمتر از یک‌دهم نمونه مشابه خارجی خود را داراست.

بر اساس اعلام وزارت علوم، مجری طرح ادامه داد: دستگاه تصفیه و ضدعفونی کننده توسط مراکزی مورد ارزیابی قرار گرفته و گواهی یا تائیدیه‌های مربوطه را اخذ کرده است. این شرکت در حال حاضر توانمندی تولید ۱۵۰ عدد دستگاه به صورت ماهانه را دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا