اقتصادانرژیاهم اخباربوشهرصنعت و معدنکار و تعاون

رویکرد به‎کارگیری نیروهای بومی در مجتمع گاز پارس جنوبی

به گزارش تولید آنلاین؛ هادی هاشم‌زاده فرهنگ، یکشنبه، ۹ اردیبهشت‌ماه در نشست با عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهر با تاکید بر نقش مهم منطقه صنعتی – تولیدی پارس‌جنوبی در اقتصاد و اشتغال کشور، اظهار داشت: پارس جنوبی به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه تولیدی و صنعتی، جایگاه مهمی در تامین گاز مورد نیاز کشور دارد.

وی با بیان این‌که روزانه نیم میلیارد مترمکعب گاز در پارس جنوبی تولید و به نقاط مختلف کشور منتقل می‌شود، درباره تولید میعانات گازی خوراک برخی صنایع پایین‌دستی، اظهار کرد: روزانه بیش از ۶۰۰ هزار بشکه میعانات گازی از فازهای پالایشگاهی پارس‌جنوبی تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود.

هاشم‌زاده فرهنگ، پارس جنوبی را سرمایه مهم ملی دانست و گفت: پروژه‌های فازهای پارس‌جنوبی که در حال تکمیل و رو به پایان است، نقش مهمی در افزایش سهم تولید گاز از پارس جنوبی دارد.

وی ادامه داد: با اجرای هر فاز پارس جنوبی برای بیش از ۴۰ هزار نفر اشتغال ایجاد می‌شود و در زمان بهره‌برداری و تحویل، اشتغال هر فاز پارس جنوبی به کمتر از یک هزار نفر کاهش می‌یابد که این مهم یک چالش در عرصه اشتغال در منطقه پارس‌جنوبی محسوب می‌شود.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با تاکید بر استفاده از نیروهای بومی متخصص در فازهای مختلف پارس‌جنوبی، گفت: رویکرد مجتمع گازی پارس‌جنوبی مبتنی بر به‎کارگیری نیروهای بومی استان بوشهر و منطقه عسلویه و کنگان است.

هاشم‌زاده فرهنگ با تاکید بر توسعه فرهنگ کارآفرینی به منظور ایجاد اشتغال در منطقه پارس‌جنوبی گفت: برای ایجاد اشتغال در توسعه صنایع پایین‌دستی باید فرهنگ کارآفرینی با استفاده از ظرفیت‌های منطقه ترویج شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا