اقتصادبانک، بیمه و بورس

رشد ۲۲ هزار واحدی شاخص بورس در نخستین روز معاملاتی هفته

براساس معاملات امروز بیش از هشت میلیارد و ۴۷۸ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۸۰ هزار و ۴۲۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با یک هزار و ۴۵۳ واحد افزایش به ۴۳۳ هزار و ۲۷۷ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۹۴۸ واحد رشد به ۲۸۲ هزار و ۶۱۴ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۱۸ هزار و ۱۷۶ واحد و شاخص بازار دوم ۳۹ هزار و ۸۴۲ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با دو هزار و ۸۷۳ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۶۱۱ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۲۵۵ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۱۴۱ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با یک هزار و ۱۲۳ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۵۴ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۹۴۹ واحد، شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۸۸۳ واحد و بانک ملت (وبملت) با ۸۸۱ واحد تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

نماد گروه مپنا (رمپنا) با ۲۳۰ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۲۲۶ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۱۹۵ واحد، فولاد خراسان (فخاس) با ۱۸۱ واحد، سایپا (خساپا) با ۱۴۶ واحد، خدمات انفورماتیک (رانفور) با ۸۲ واحد، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر) با ۴۹ واحد، سیمان فارس و خوزستان (سفارس) با ۴۹ واحد و ایران ترانسفو (بترانس) با ۴۵ واحد تاثیر منفی بر شاخص گذاشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد گروه دارویی برکت (برکت)، فرآوری معدنی اپال کانی پارس (اپال)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، ایران خودرو (خودرو)، سایپا (خساپا)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) و فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) در گروه نمادهای پُر تراکنش قرار داشتند.

گروه فرآورده نفتی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۴۵۴ میلیون و ۶۴۹ هزار برگه سهم به ارزش ۶ هزار و ۷۲۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس نیز بیش از ۱۱۶ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۱۹۸ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۶۸۵ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۴۷ هزار و ۳۸۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای پلیمر آریا ساسول (آریا)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) و زغال سنگ پرورده طبس (کزغال) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار داشتند.

همچنین اعتباری ملل (وملل)، صنعتی مینو (غصینو)، بانک دی (دی)، بیمه تجارت نو (بنو)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، توسعه و عمران استان کرمان (کرمان) و تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا) تاثیر منفی بر شاخص بورس به همراه داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا