اهم اخبارتجارتدارویی، آرایشی و بهداشتیشرکتهاصادرات و وارداتصنعت و معدن

راه های رفع موانع توسعه تجارت با این کشور بررسی شد

تولید و اقتصاد-به منظور افزایش سطح همکاری های تجاری، سفیر ارمنستان در تهران از شرکت پاکسان بازدید و پیرامون همکاری های فی مابین با مدیران این مجموعه دیدار و گفتگو کرد.

سفیر جمهوری ارمنستان در گفتگو با مدیرعامل پاکسان حسن بقائی، با اشاره به قدمت تعاملات تجاری دو کشور گفت: پیوند اقتصادی و تجاری ایران با ارمنستان سابقه طولانی دارد و تقویت این پیوند باید با افزایش تعاملات تجاری افزایش و گسترش یابد.

آرتاشس تومانیان  به پیشینه روابط بازرگانی و اجتماعی مردم ایران با جامعه ارامنه اشاره کرد و یادآورشد: روابط این دو کشور در بطن تاریخ بسیار درخشان است و تقویت این ارتباط با شرکت های تولیدی توانمند مد نظر و مورد توجه مسئولین این کشور است.

سفیر ایروان در تهران در ادامه با اشاره به توان تجاری شرکت پاکسان افزود: ارمنستان از دیرباز میزبان محصولات این شرکت قدیمی و خوشنام بوده و مردم ارمنستان به دلیل حسن همجواری و قدمت دوستی محصولات و برندهای این مجموعه را می شناسند و به آن اعتماد دارند.

سفیر جمهوری ارمنستان به آسان سازی راه های تبادل تجاری بین دو کشور به عنوان راه کارهایی برای بهبود تجارت اشاره کرد و گفت: ایران در بین همسایگان ارمنستان سرآمد است و از ظرفیت‌های مهمی در تمامی حوزه‌های صنعتی و تولیدی برخوردار است که می‌توان با تقویت مناسبات تجاری با این کشور، سرعت توسعه واردات از پاکسان به این کشور را شتاب داد.

وی در ادامه ضمن بازدید از خطوط تولیدی این مجموعه یادآورشد: وجود نیروی انسانی خلاق و با انگیزه و استفاده از تکنولوژی روز در بخش های مختلف تولیدی، این مجموعه را در زمره کارخانه های پیش رو قرار می دهد و صنعتگران و تجار ارمنستان علاقه بسیاری برای گسترش مراودات اقتصادی با این مجموعه دارند.

در بخش دیگری از این نشست به مشکلات و موانع توسعه تجارت با این کشورها اشاره شد و مشکلات گمرکی و راه‌های نقل و انتقال مالی و…… راه‌های دیپلماتیک رفع آنها مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.

تومانیان در خاتمه این دیدار ضمن ابراز امیدواری بر اجرای آسان سازی تعاملات گمرکی ضمن اشاره به ظرفیت بازار ارمنستان اظهار داشت: ارمنستان بازار مناسبی در همه بخش‌های تولیدی دارد و می تواند بازار مستعدی برای محصولات شرکت پاکسان باشد.

شایان ذکر است مهدی آزادواری مدیرعامل هلدینگ صادراتی توسعه صنایع بهشهر نیز در این دیدار سفیر ارمنستان در تهران را همراهی نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا