اقتصادکار و تعاون

رئیس اتاق تعاون ایران: دست سودجویان از منابع ارزی قطع شود

رئیس اتاق تعاون ایران گفت: فعالان اقتصادی خواهان کوتاه شدن دست سودجویان از منابع مالی و ارزی کشور هستند و از اقدام های دولت و دستگاه قضایی در این زمینه حمایت می کنند.
به گزارش تولید آنلاین،  «بهمن عبدالهی»  افزود: در شرایط فعلی که اعمال تحریم های آمریکا نیز در پیش است، شفاف سازی تخصیص اعتبارات ارزی و حفظ این منابع برای تامین نیازهای واقعی کشور اهمیت دارد.
عضو شورای پول و اعتبار تاکید کرد: مردم باید بدانند منابع ارزی چگونه و کجا هزینه می شود و تاکنون نیز این منابع به چه مصارفی رسیده است.
عبدالهی اظهار داشت: در ماههای اخیر که سیاست های جدید ارزی اعمال شد، برخی واردکنندگان از منابع ارزی تخصیص یافته سوء استفاده کردند که لازم است ابعاد آن روشن شود.
وی تاکید کرد: برای ایجاد فضای سالم و رقابتی در اقتصاد، لازم است اقدام های همه بخش هایی که با منابع ارزی و مالی سرکار دارند، شفاف شود تا از سوداگری در اقتصاد جلوگیری کند.
رئیس اتاق تعاون ایران اظهار داشت: باید منابع مالی کشور به مصارف واقعی و مورد نیاز مردم برسد.
پس از انتشار فهرست دریافت کنندگان ارز دولتی و نیز تهیه گزارشی از تخلف در واردات خودرو، حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری به وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور داد با تشکیل کارگروه ویژه ای با مشارکت وزیران امور اقتصادی و دارایی، اطلاعات، ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس کل بانک مرکزی نسبت به اعمال اصلاحات رویه ای و نهایی کردن سامانه ای یکپارچه برای کنترل واردات و صادرات کشور از مبداء تا مقصد و ایجاد شفافیت لازم و جلوگیری از تکرار چنین جرائمی اقدام کنند.
وی همچنین به وزیر دادگستری دستور داد در رسیدگی به تخلفات تعزیراتی افراد و شرکت هایی که از طریق تقلب، گرانفروشی، احتکار و اخلال در نظام عرضه و تقاضا به منافع نامشروع دست یافته اند، تسریع کند و نسبت به اعمال مجازات های مقرر اقدام کند.
روحانی از معاون اول خود نیز خواست برای جلوگیری از تکرار تخلفات مشابه و خشکاندن ریشه ها و عوامل فساد ساختاری، رسیدگی به لوایح «مدیریت تعارض منافع در خدمات عمومی» و «شفافیت» را در اولویت قرار دهد و نسبت به ارسال سریع آن ها به مجلس شورای اسلامی اقدام کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا