اقتصادبازار

دولت از همه ابزارها برای کنترل بازار استفاده کند

یک نماینده مجلس اعلام کرد: دولت باید نسبت به کسانی که با پول های کلان به بازار آمده و وضعیت اقتصاد را بهم ریخته اند با برخوردهای قهری رفتار کند.
به گزارش تولید آنلاین، تقی کبیری  درباره نوسانات و بحران هایی که در بازار وجود دارد، گفت: نتیجه بحران اقتصادی رخ داده، ‌ ایجاد فضای سفته بازی و سودهای کاذب شده است. این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به تصمیم مسئولان در خصوص اخذ مالیات از معاملات سکه و ارز، گفت: زمانی که حد و مرزی برای خرید و فروش ارز و سکه در نظر گرفته نشده نمی توان به بروز تخلفی در حوزه خرید آن بیش از حد نیز معتقد بود.

کبیری با بیان اینکه کسی منکر ضرورت پیگیری وضعیت بازار سکه و ارز نیست، افزود: دولت باید نسبت به کسانی که با پول های کلان به بازار آمده و وضعیت اقتصاد را بهم ریخته اند با برخوردهای قهری رفتار کند.

این نماینده مجلس با اشاره به اصرار کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص ایجاد بازار ثانویه به دولت، گفت: در همان اوایل تصمیم دولت در حوزه تعیین نرخ ۴۲۰۰ تومان برای ارز کمیسیون اقتصادی جلسه مشترکی را برگزار کرده و بر ضرورت تشکیل بازار متشکل ارزی تاکید داشت، اما اکنون بعد از دو ماه دولت به این موضوع رسیده که یک تصمیم جدی برای ایجاد بازار ثانویه ارز اتخاذ کند.

وی با یادآوری اثرگذاری وضعیت نرخ ارز بر بازار خودرو و مسکن، افزود: به نظر می رسد بخشی از آشفتگی های فعلی به دلیل وجود نقدینگی سرگردان در بازار بوده، اما بخش دیگری که قابل توجه هم است به مافیای پشت این قضیه بر می گردد.

کبیری از مشخص نشدن ماجرای مافیای خودرو انتقاد کرد و گفت: با وجود اینکه قوای سه گانه وارد بررسی این موضوع شده اند و دستورات لازم در اینباره مطرح شده، هنوز در تعیین تکلیف این مهم اقدامی صورت نگرفته است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه علت عمده وضعیت پُرتلاطم فعلی و وجود سفته بازی، سوداگری و دلالی به سو مدیریت ها و عدم عزم جدی در برخورد با مفسدان اقتصادی بر می گردد، افزود: اگر واقعا یک مدیریت واحد، قاطع و برنامه ریزی شده داشته باشیم، حداقل این اندازه فضای سوداگری و نوسانات را مشاهده نخواهیم کرد.

عضو کمیسیون  اقتصادی مجلس، یادآور شد: در ماه های اخیر درآمدهای ارزی دولت نه تنها کاهش نیافته، بلکه درآمدها طبق آمارهای رسمی بیش از پیش بینی ها محقق شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا