اقتصادکشاورزی و صنایع غذایی

ناهماهنگی افزایش قیمت صنایع روغن نباتی با قیمت مواد اولیه

به گزارش تولید آنلاین، دبیر انجمن صنایع روغن نباتی ایران ناهماهنگی افزایش قیمت صنایع روغن نباتی با قیمت مواد اولیه را از مهترین دلایل خلاء کوتاه مدت کمبود روغن مورد نیاز صنایع غذایی دانست.

ابوالحسن خلیلی با اشاره به تصویب افزایش ۹ درصدی قیمت روغن نباتی توسط شورای اقتصاد، بیان کرد: موافقت با افزایش ۹ درصدی قیمت روغن نباتی در حالی است که کارشناسان سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان حدود دو برابر این میزان یعنی ۱۴تا ۱۸ درصد را تعیین کرده بود.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت مواد اولیه و خدمات افزایش قابل توجه ای داشته است، افزود: هزینه مواد اولیه  تولید، حمل و نقل، انرژی و بسته بندی با افزایش نرخ ارز رشد زیادی داشته است و این عوامل هزینه تمام شده صنایع روغن نباتی را افزایش داده است.

خلیلی اضافه کرد:  قیمت PG نیز همراه با افزایش قیمت سایر فرآورده‌های صنایع پتروشیمی افزایش داشته است که بار مالی بیشتری بر صنایع روغنی تحمیل می‌کند.

به گفته دبیر انجمن صنایع روغن نباتی ایران تنها روغن خام مورد نیاز صنایع روغنی با ارز مبادله‌ای ۳۸۰۰ تومان تامین می‌شود و صنایع وابسته شامل نرخ ارز ۴۲۰۰ توماتی می‌شوند.

خلیلی در پایان گفت: هماهنگی شرایط به وجود آمده برای تدوام و بازگشت به تولید قبل برای کارخانه‌های روغن نباتی مقداری زمان‌بر بود و امید است از ابتدای هفته آینده همه چیز به رول معمول خود بازگردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا