اقتصادفن آوری و ارتباطات

دلار بر قیمت کدام سیم‌کارت‌ها تاثیر گذاشت؟

به گزارش تولید آنلاین، ‌معمولا بازار سیم‌کارت‌های تلفن همراه کمی بعد از تحول در بازار گوشی‌های تلفن همراه به اتفاقات بازار واکنش نشان می‌دهد؛ البته به گفته فعالان بازار، نوسانات ارزی در ماه‌های اخیر تاثیراتی در بازار سیم‌کارت‌های تلفن همراه هم داشته و به نوعی رکود منجر شده است؛ زیرا اگرچه بازار سیم‌کارت‌ هر ساله بعد از ایام تعطیلات نوروز شاهد رونق بود، اما امسال سهم تقاضا آنقدر زیاد نبود و این بازار رونقی که باید را تجربه نکرد.

در این زمینه افشار فروتن – رئیس انجمن صنفی فروشندگان تلفن همراه، سیم‌کارت و لوازم جانبی- درباره تغییرات قیمت سیم‌کارت گفت: با توجه به تجربه‌ای که در سال‌های گذشته بوده، همیشه ایامی از سال از جمله نزدیک شدن به پایان سال و یا شروع تعطیلات تابستانی، مواقعی است که افزایش تقاضا برای تهیه سیم‌کارت مقداری بیشتر می‌شود. هرچند که آن‌چنان رونقی در بازار نیست که سهم تقاضا آنقدر زیاد باشد و تاثیرات زیادی بگذارد.

وی در ادامه با بیان اینکه سیم‌کارت تلفن همراه در طول این چند سال ورود به بازار مصرف، همواره شرایط خاص خود را داشته، افزود: شاید نتوان سیم‌کارت را با اقلام دیگر مقایسه کرد که با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان تغییری در تقاضا و قیمت ‌آن‌ها مشاهده شود. با وجود این، در زمان‌های پایان سال و تابستان، مقداری افزایش و کاهش سطح تقاضا وجود دارد، آن هم بیشتر در مورد سیم‌کارت‌های اعتباری است که سطح تقاضا افزایش یا کاهش پیدا می‌کند.

افشار با بیان اینکه در حال حاضر موارد و عوامل دیگری از جمله نوسانات نرخ ارز و شرایط موجود و افزایش قیمت گوشی بر بازار بی‌تاثیر نبوده است، افزود: این افزایش قیمت هم بیشتر در سیم‌کارت‌هایی با کدهای قدیمی یک دو و سه بیشتر است. البته سیم‌کارت خیلی سریع تاثیر نمی‌گیرد اما این تاثیرات با زمان قابل توجه‌تری تاثیر می‌گذارند که ما نیز شاهد آن بودیم و افزایش نسبی را در کل سیم‌کارت‌های دائمی در بازار داشتیم که کماکان هم همین روند ادامه دارد.

رئیس انجمن صنفی فروشندگان تلفن همراه، سیم‌کارت و لوازم جانبی با اشاره به بیشترین قیمت سیم‌کارت‌های دائمی اظهار کرد: سیم‌کارت‌های با کد قدیمی دیگر صفر نیستند و عمدتا کارکرده هستند و به نسبت کارکردشان تاثیرات مختلف دارند. بیشترین قیمت را نمی‌توان برای این‌ها متصور شد، زیرا سیم‌کارت‌هایی هستند که حتی تا چندصد میلیون هم در بازار عرضه می‌شوند؛ اما بازه‌ی قیمت این سیم‌کارت‌های با کدهای ثابت یک تا سه از حدود سه میلیون تومان شروع می‌شود که هر کدام از این کدها شرایط خاصی دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا