صنعت و معدنکشاورزی و صنایع غذایی

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران: هر کسی چوب لای چرخ فعالیت واحد‌های تولیدی می‌گذارد خائن است

به گزارش تولیدآنلاین روابط عمومی خانه صمت ایران، «سیدمحمدرضا مرتضوی» شب گذشته (شنبه ۲۶ مرداد) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره وضعیت کنونی واحدهای تولیدی و مشکلات پیش روی آنها گفت: هر کس در هر مقامی چوب لای چرخ فعالیت واحد‌های تولیدی کوچک و متوسط می‌گذارد در این شرایط اقتصادی کشور، خائن است.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه تولید فعالیتی مستمر است که باید با ساخت و توسعه همراه باشد، گفت: وقتی در اقتصاد کلان کشور تلاطمی ایجاد می‌شود واحد‌های تولیدی کوچک و متوسط آسیب می‌بینند و باید به این امر توجه کرد و از آن‌ها حمایت کرد و کمک کرد تا تعطیل نشوند. وی ادامه داد: تا کوچکترین مشکلی مثلا در پرداخت مالیات یا حق بیمه پیش می‌آید نباید نام واحد تولیدی را برد در لیست سیاه و یا حساب‌های آن را بست، اصل باید این باشد که هیچ واحد تولیدی تعطیل نشود.

. دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه نباید به دلایل غیر موجه واحد‌های تولیدی را با مشکل مواجه کرد یا آن را به تعطیلی کشاند، خاطر نشان کرد: باید شناخت درستی از حوزه تولید داشته باشیم و اهمیت آن را بدانیم و اگر مدیر یا مدیرکلی تمکین نکرد باید او را برکنار کرد.

اصغر مصاحب معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی هم گفت: بر اساس پایش‌هایی که صورت گرفته است مشکل ۸۵ درصد واحد‌های تولید در حوزه نقدینگی و توسعه بازار بوده است و بقیه مشکلاتشان مربوط به مالیات، بیمه و اختلاف شرکا و … بوده است.او با اشاره به احیای ۱۴۰۰ واحد در سال گذشته گفت: با راه اندازی کلینیک‌های مشاوره به واحد‌های تولیدی مشکل دار برای احیا و عارضه یابی مشاوره می‌دهیم که همه آن اختیاری است و چیزی اجباری نیست و تا ۲ روز گذشته ۴۰۰ واحد برای اخذ مشاوره ثبت نام کرده اند.

مصاحب با اشاره به اعزام ۲۸۰ واحد برای آموزش به آلمان افزود: ستاد تسهیل با حضور مدیران ارشد استانی ظرفیت بالایی برای کمک به واحد‌های تولیدی دارد و هدف گذاری ما احیای ۱۳۴۳ واحد تولیدی و بازگرداندن آنها به چرخه تولید است.

ملکی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز در گفتگوی تلفنی با برنامه با اشاره به قانون رفع موانع تولید افزود: شرکت‌ها و واحد‌های تولیدی باید اعتبارات خود را نزد بانک‌ها افزایش دهند تا با تجدید ارزیابی دارایی آن‌ها بانک‌ها بتوانند به آن‌ها تسهیلات دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا