اقتصادتجارتصنعت و معدن

دبیرکل حزب سبز: کالای قاچاق مانع رقابت بازار داخلی است

 دبیرکل حزب سبز ایران گفت: ورود کالاهای قاچاق به داخل کشور باعث می شود که تولید کننده های داخلی فرصت رقابت در بازار را از دست دهند و این امر مانع از ایجاد رقابت بین سازندگان کالای ایرانی در بازار داخل خواهد شد.

به گزارش تولیدآنلاین، حسین کنعانی مقدم در گفت و گو با خبرنگار حوزه احزاب ایرنا در خصوص شعار امسال – ‘حمایت از کالای ایرانی’ – و راه های تحقق اهداف پیش رو اظهار داشت: یکی از مهمترین راهکارها برای نهادینه کردن فرهنگ مصرف کالای ایرانی ممانعت ورود کالاهای خارجی در چرخه تولید داخلی است.

وی افزود: مسوولان مبادی ورود کالاهای قاچاق و حتی کالاهایی که امکان ساخت آن در داخل کشور وجود دارد را بگیرند تا از این طریق بازار رقابت در اختیار تولیدکننده های ایرانی قرار گیرد.
کنعانی مقدم در خصوص راهکارهای تقویت تولیدکننده های داخلی نیز اظهار کرد: مهمترین بحث هایی که در تولید ما وجود دارد، یکی کاهش هزینه های بالاسری تولید است و دیگری پایین آوردن هزینه های خرید مواد اولیه تولید و ارائه تسهیلات کم بهره به تولید کنندگان است.
کنعانی مقدم اعمال سیاست های تشویقی را هم مد نظر قرار داد و افزود: اعمال این سیاست ها باعث می شود که هم کالای ایرانی با کیفیت تولید شود و هم این که با قیمت های کمتر بتواند آماده فروش در بازار و رقابت با کالاهای مشابه خارجی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا