اقتصاد بین المللکشاورزی و صنایع غذایی

خطر نابودی محصولات کشاورزی بیخ گوش کانادا و آمریکا

قرنطینه اجباری کارگران فصلی در کانادا برای مقابله با شیوع ویروس کرونا ممکن است امسال به تولید میوه و صیفی‌جات این کشور آسیب بماند و مشکلات تردد ناشی از همه‌گیری کرونا و کمبود کارگر، ممکن است دامن کشاورزان آمریکایی را هم بگیرد.

به گزارش ایسنا، نیروی کار خارجی برای تولید کشاورزی در کانادا و آمریکا که کارگران بومی حاضر به پذیرفتن کار فیزیکی دشوار و حقوق اندک نیستند، حیاتی است.

مزارع کانادا به ۶۰ هزار کارگر خارجی وابسته هستند اما ورود آنها به دلیل محدودیت‌های مرزی و توقف پروازها به تاخیر افتاده است. به محض این که کارگران خارجی وارد شوند، دولت فدرال آنها را ملزم کرده به مدت ۱۴ روز در قرنطینه بمانند اما نمی توانند کار کنند.

در آمریکا حدود ۲۵۰ هزار کارگر فصلی که عمدتا از مکزیک هستند، هر سال به برداشت میوه و صیفی جات کمک می کنند. وزارت خارجه آمریکا با کارمندان محدود سرگرم صدور ویزای ویژه کارگران فصلی بخش کشاورزی است اما شرکت‌ها هنوز برای یافتن به موقع کارگر مشکل دارند.

یک کشاورز اهل اونتاریو به رویترز گفت: از این واهمه دارد که نتواند محصول مارچوبه خود را در ماه آینده برداشت کند مگر این که ۲۸ کارگر جامائیکایی وی تا اواسط آوریل از راه برسند. در این صورت بیش از ۵۰ درصد درآمد مزرعه از دست خواهد رفت اما مشکل بزرگ‌تر از نظر وی، مسئله امنیت غذا برای کانادا است.

اسکات راس، مدیر سیاست کشاورزی در فدراسیون کشاورزی کانادا اظهار کرد: انتظار می‌رود برخی از کشاورزان کانادایی امسال در صورت عدم دسترسی به کارگران خارجی، برداشت میوه و صیفی جات کمتری داشته باشند.

دیو پوگلیا، مدیرعامل انجمن کشاورزان غربی که نماینده شرکت‌های تولید میوه و صیفی جات در ایالت‌هایی مانند کالیفرنیا و آریزونیا است، اظهار کرد: در آمریکا تاخیر در ورود کارگران خارجی برای کشاورزان که روی حضور به موقع آنها حساب می کردند، بسیار خطرناک‌تر خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، وی گفت: کارگران در آمریکا مجبور نیستند پیش از شروع به کار ۱۴ روز  در قرنطینه بمانند و صبر کنند اما تلاش‌های زیادی در جریان است تا کارگران مورد نیاز مزارع تامین شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا