اقتصادانرژیاهم اخبار

خشکسالی رویداد غیرمترقبه نیست/باید سراغ قراردادهای بلندمدت برویم

به گزارش تولید آنلاین، حمیدرضا جانباز در سومین جشنواره  و نمایشگاه توانمندی‌های بهر‌ه‌برداری و نگهداری در صنعت آب و فاضلاب کشور با رویکرد ارتقای تاب‌آوری و سازگاری با کم‌آبی با اشاره به اینکه ۴۰ هزار میلیارد تومان تخصیصات آب و فاضلاب و بهره‌برداری در کشور موضوع مهمی است که باید به آن توجه شود، گفت: نمی‌توان به تنهایی برای تأمین خدمات پایدار به مدیریت تأمین به تنهایی اکتفا کرد پس باید مدیریت تقاضا و مصرف به جد دنبال شود.

وی با اشاره به اینکه در جا انداختن این موضوع یعنی مدیریت تقاضا و مصرف باید اقدامات زیادی انجام داد، گفت: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در بهره‌برداری از تجهیزات آب و فاضلاب بسیار مهم است پس باید شرکت‌هایی را تقویت کنیم که در این چالش‌های پیش‌رو بتوانند سرویس و خدمات مؤثر و مطمئن به مردم ارائه کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به چالش‌های حوزه بهره‌برداری صنعت آب آشامیدنی گفت: ما در منطقه شاهد تغییر اقلیم هستیم پس خشکسالی یک رویداد غیرمترقبه نیست پس باید پذیرفت که ایران در یک شرایط اقلیم خشکسالی قرار دارد و دیگر میزان بارش‌ها قرار نیست که افزایش یابد باید پذیرفت رشد فزاینده جمعیت و مصرف در کشور رخ داده و باید سازگاری با کم‌آبی را جدی بگیریم و آن را حل کنیم.

وی افزود: در حال حاضر تعداد زیادی طرح‌های آبرسانی انجام شده است که منهای یکسری از تولید ابزارهای دقیق تمام تجهیزات در داخل تولید می‌شود.

جانباز خاطرنشان کرد: ایران هنوز در زمینه تجهیزات و ابزار دقیق باید کارهای بیشتری کند و شرکت‌های سازنده باید تلاش بیشتری در این خصوص انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد روستاها از آب آشامیدنی مدرن استفاده می‌کنند، گفت: باید خدمات آب و فاضلاب در کدام شهرها و روستاهای کشور فراگیر شود چرا که هنوز بخش‌هایی از حاشیه شهرها مشکلاتی دارند و در برخی از شهرها و روستاها هنوز شبکه فاضلاب ایجاد نشده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با تأکید بر اینکه به جای قراردادهای کوچک باید به سراغ قراردادهای بلندمدت برویم، گفت: به وزیر نیرو نیز گزارش داده‌ایم که به جای قراردادهای کوچک به سراغ قراردادهای بلندمدت و سراغ خرید محصول حرکت کنیم تا در گام‌های بعدی این فضا برای بخش خصوصی به وجود بیاید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا