صنعت و معدن

حمایت ۱۳۰۰ میلیارد ریالی «صحا» از صنایع دفاعی کشور

به گزارش روز چهارشنبه از صحا، نشست مشترک مدیران شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته کشور با رییس و اعضای هیات مدیره صندوق حمایت از تحقیقات، نوآوری و توسعه فناوری‌های دفاعی، به منظور امضای تفاهم‌نامه گسترش همکاری‌های مشترک در محل صندوق حمایت از فناوری‌های دفاعی برگزار شد.

در این نشست مدیرعامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته، عملکرد صندوق در سال «جهش تولید» را بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: در سال ۹۹ با وجود فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه و همچنین همه‌گیری بیماری کرونا، توانستیم با همت و تلاش همه همکاران ضمن تحقق عملی جهش تولید در صنایع پیشرفته رکوردهای قابل توجهی را در زمینه ارائه تسهیلات، صدور ضمانت‌نامه‌ها و وصول مطالبات ثبت کنیم که در ۲۵ سال فعالیت صندوق بی نظیر بود.

«رضا نقی‌پور اصل»، مانع‌زدایی را یکی از اهداف مهم صحا برای تحقق عملی شعار سال ۱۴۰۰ برشمرد و افزود: بر اساس نامگذاری سال ۱۴۰۰ به عنوان سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» توسط رهبر معظم انقلاب، به‌منظور نیل به تحقق عملی آن، تسهیلگری را در سرلوحه کارهای خود قرار دادیم.

وی خاطرنشان‌کرد: این مجموعه با بازنگری در آیین‌نامه‌ها و فرآیندها که البته از سال گذشته آن را آغاز کرده و جابه‌جایی رکوردهای اخیر نیز حاصل آن است، گام‌های مهمی را در این زمینه برداشته که یکی از این موارد کاهش مدت زمان ارزیابی طرح‌ها است.

نقی‌پور اصل، در ادامه به سوابق همکاری صحا با صنایع دفاعی کشور اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر تعامل و همکاری خوبی با مجموعه صنایع دفاعی کشور داشتیم، به طوری که علاوه بر مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مبلغ ۸۰۰ میلیارد ریال نیز در قالب ضمانتنامه‌ها از صنایع پیشرفته در حوزه صنایع دفاعی حمایت کرده‌ایم.

امیر دریادار «فرهاد امیری» رییس صندوق حمایت از فناوری‌های دفاعی نیز در این نشست مشترک، افزود: پیشرفت روزافزون علم و تنوع فناوری‌ها در حوزه صنایع دفاعی در کنار کمبود منابع موجب شد تا از ظرفیت سایر دستگاه‌ها استفاده کنیم، بر این اساس رویکردی را در قالب همکاری لشکری و کشوری تعریف کرده و در این چارچوب از توان سایر بخش‌ها از جمله صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در احصاء و حمایت از فناوری‌های دو منظوره استفاده می‌کنیم.

در ادامه، طرفین به بحث و بررسی مواردی از قبیل تشکیل کارگروه مشترک به منظور ارزیابی طرح‌های حوزه دفاعی به منظور حفظ پروتکل‌های محرمانگی طرح‌های نظامی، بازنگری، مساعدت و تسهیلگری صحا در وثیقه‌های دریافتی از شرکت‌های حوزه صنایع دفاعی، استفاده از ظرفیت عضویت وزیر دفاع در مجمع عمومی صحا و بازدید از پردیس دفاعی وزارت دفاع در استان فارس و ایجاد نمایندگی صحا در این پردیس به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در پایان این نشست تفاهم‌نامه گسترش همکاری‌های مشترک بین شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق حمایت از تحقیقات، نوآوری و توسعه فناوری‌های دفاعی به امضای طرفین رسید.

حمایت مالی و اعتباری از بخش خصوصی و تعاونی در زمینه تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته با اعطای تسهیلات مالی با نرخ ترجیحی، صدور انواع ضمانت‌نامه، سرمایه‌گذاری خطرپذیر غیرمستقیم و ارائه خدمات کارشناسی، از جمله خدمات این صندوق است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا