نساجی

حمایت از فروشندگان لباس های “متعارف” زنان

ابوالقاسم شیرازی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان تهران در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک فی مابین کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران که در محل این اتحادیه برگزار شد گفت: از زمانیکه کارگروه ساماندهی مد و لباس، معرفی نامه هر طراح با ذکر نشانی دقیق محل فعالیت وی را به اتحادیه تحویل دهد، فعالیت طراح در رسته کار هنری قرار میگیرد و به اعتبار پروانه کسب حمایت ویژه ای از طراحان نیز میشود و فعالیت آنها به شکل قانونی ادامه پیدا می کند.

وی بیان کرد: این تفاهم نامه به منظور همکاری مشترک در راه اندازی رسته طراحان لباس، توسعه، بهبود فضای اقتصادی فرهنگ و هنر، حمایت از کسب‌ و کارهای نوین براساس بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، ترویج و اعتلای فعالیت های علمی و دانشگاهی با چشم اندازی معطوف به آینده تمدن ایرانی اسلامی، به جهت ارتقای سطح کمی و کیفی تولید پوشاک ایرانی تنظیم شده است.

شیرازی در خصوص نحوه ارتباط طراحان و تولیدکنندگان و سایر شرایط صدور پروانه افزود: در ابتدا حداقل میبایست ۱۰۰ طراح مجوز صنفی طراحی را از اتحادیه با همکاری کارگروه دریافت کنند و سپس پس از گذراندن دوره های آموزشی و آزمون بر اساس توانایی هایشان رتبه بندی شوند.

بر اساس اعلام اتاق اصناف تهران، وی ادامه داد: طراحان پس از رتبه بندی توسط وزارت صمت و اتحادیه به واحدهای صنفی و کارخانجات صنعتی معرفی می شوند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان تهران در مزیت های اجرای این تفاهم نامه و ارتباط طراحان و تولیدکنندگان اشاره داشت: در نظر داریم با شناسایی فروشندگانی که لباس های متعارف اجتماع بانوان را در تهران به فروش می رسانند از آنها حمایت کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا