نمایشگاه ها

حضور ۲۳۰ شرکت ایرانی و خارجی در ۲ نمایشگاه بین‌المللی

به گزارش خبرنگار اقتصادی ، در آیین افتتاح این نمایشگاه‌ها، «حمیدرضا مومنی» مشاور رییس‌جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و «حسن زمانی» مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی ایران حضور داشتند.

سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت درب و پنجره، با حضور ده ها شرکت ساختمانی، انبوه سازان مسکن، شهرک‌ها و مجتمع‌های مسکونی، اداری و تجاری، هتل ها، بیمارستان ها، مراکز آموزشی و ورزشی و سازمان‌های دولتی گشایش یافت.

در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی درب و پنجره تهران هر آنچه مرتبط با بدنه ساختمانی است، از انواع درب و پنجره ساختمانی، صنعتی و بیمارستانی گرفته تا تجهیزات ضد سرقت و آتش سوزی، سیستم‌های هوشمند و سیستم‌های کنترل ساختمانی و تجهیزات سبک سازی و مقاوم سازی ساختمان‌ها ارائه شده است.

یکی از ویژگی‌های این نمایشگاه، حضور فعال شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ هاست که در کنار آن‌ها چند کارگاه علمی، آموزشی و تخصصی نیز برپا می‌شود.

این نمایشگاه به دلیل دارا بودن استانداردهای بین المللی به عضویت اتحادیه جهانی نمایشگاه‌ها (UFI) درآمده است که افتخار بزرگی برای نمایشگاه‌های کشور محسوب می‌شود.

امسال سیزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی درب، پنجره، صنایع و ماشین‌آلات وابسته در فضایی به وسعت ۱۸ هزار مترمربع با حضور ۱۵۰ شرکت برگزار شده که ۲ شرکت از ترکیه نیز در بین حاضران به چشم می‌خورد؛ این نمایشگاه سال گذشته به دلیل شیوع کرونا برگزار نشد.

همچنین در نمایشگاه صنعت آشپزخانه؛ صنعتگران، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی حوزه صنایع و تجهیزات آشپزخانه، حمام، سونا و استخر از شهرهای مختلف کشور حضور دارند که ضمن تبادل اطلاعات و ارائه نوین ترین تولیدات خود، در جریان پیشرفت های این بخش قرار می گیرند.

کیفیت تولیدات مربوط به گروه‌های چهارگانه آشپزخانه، حمام، سونا و استخر در چند سال اخیر بهبود چشمگیری یافته و این موضوع به خوبی در محصولاتی که در بازار این کالاها عرضه می شود قابل ملاحظه است.

گرچه ورود کالاهای مشابه از کشورهای چین، تایوان و ترکیه موجب کاهش فعالیت تعدادی از واحدهای تولیدی تازه تاسیس شد، اما با این وجود، شرکت‌های داخلی همچنان برای حفظ جایگاه خود در بازار، بر اصل ارتقای کیفیت تاکید کردند و باز هم شاهد افزایش تنوع محصولات در حوزه های مختلف این نمایشگاه نسبت به سال‌های قبل هستیم.

هم اکنون عمده صادرات کالا و خدمات در این چهار گروه به کشورهای آسیای میانه، عراق، حوزه خلیج فارس، آفریقا و برخی کشورهای آسیایی انجام می‌شود.

هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع و تجهیزات آشپزخانه، حمام، سونا و استخر با حضور ۸۰ شرکت از جمله یک شرکت چینی، در فضایی به وسعت هشت‌هزار مترمربع در حال برگزاری است.

این نمایشگاه‌ها از امروز به مدت چهار روز تا (۱۱ تیرماه) از ساعت ۱۰ تا ۱۸ میزبان صنعتگران و علاقه‌مندان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا