اقتصاداهم اخبارراه و مسکن

حذف شرط خانه اولی برای تسهیلات در بافت فرسوده/ سپرده‌گذاران هفته آینده تسهیلات با سود ۶ درصد می‌گیرند

به گزارش تولید آنلاین؛ هوشنگ عشایری گفت: خوش‌بختانه جلسه شورای عالی پول و اعتبار تشکیل شد و کاهش نرخ سود تسهیلات ­­­بانکی در بافت فرسوده­ از ۸ درصد به ۶ درصد کاهش پیدا­ کرده است و به همه بانکهای عامل ابلاغ خواهد شد و هفته آینده سپرده‌گذاران می‌توانند تسهیلات را با سود ۶ درصد دریافت کنند.

وی افزود: ­­ویژگی مهم صندوق پس انداز یکم این است که­ ­افرادی­ که از این­ تسهیلات در کشور استفاده می‌کنند، ­باید­ برای اولین بار­ ­مسکن خریداری کنند، ­اما این محدودیت در بافت‌های ناکارآمد شهری برداشته شد و هر فردی که سپرده‌گذاری کرده باشد، امکان استفاده از تسهیلات ۶ درصد خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران بیان کرد: فعلا­ کاهش نرخ سود تسهیلات در بافت‌های ناکارامد شهری تصویب شد و پیشنهاد ما برای کاهش زمان وافزایش دوره اقساط در دستور شورای پول اعتبار است.

وی بیان کرد: از هفته آینده تمام­ سپرده گذارانی که پرونده تشکیل داده‌اند، می‌توانند از تسهیلات با سود ۶ درصد استفاده کنند.

عشایری درباره استقبال مردم برای دریافت تسهیلات گفت: از­ ۲ سال گذشته که­ صندوق پس انداز یکم­ بازگشایی شد و تقریبا ۸ درصد از این صندوق استقبال شد، ­اما اکنون­ ۳۱ درصد شده­ است .

وی بیان کرد: در ظرف ۲ ماه­ ثبت نام در صندوق پس انداز یکم حدود­ ­۱۰ الی ۱۲ درصد رشد کرده است و از زمان کاهش سود تسهیلات روزانه حدود هزار نفر در صندوق پس انداز یکم ثبت نام می‌کنند که این امر بیانگر استقبال مردم برای دریافت تسهیلات و نوسازی بافت‌ها است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا