اقتصادحمل و نقلراه و مسکن

حذف اسنپ و تپسی از فرودگاه امام خمینی

مدیرعامل فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: اعتقاد ما این است که اسنپ، تپسی و ماشین‌های پلاک سفید مسافربری نباید در فرودگاه حضور داشته باشند.

به گزارش تولید آنلاین، به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شهرام آدم نژاد در خصوص وضعیت تاکسی‌های فرودگاه و مشکلات آن‌ها با شرکت‌های اسنپ، تپسی و دیگر ماشین‌های پلاک سفید مسافربری اظهار کرد: اعتقاد ما این است اسنپ، تپسی و ماشین‌های پلاک سفید مسافربری نباید در فرودگاه باشند. جلسه  با هماهنگی شورای ترابری با این شرکت‌ها داشتیم تا در جای مناسب مستقر شوند اما شرایط را نپذیرفتند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۴۰۰ تاکسی در فرودگاه امام خمینی (ره) داریم که در روزهای معمولی تنها برای ۸۰۰ تاکسی مسافر وجود دارد و به دنبال این هستیم در ماه‌های آینده این مشکل حل شود چون باید راننده‌های تاکسی فرودگاه امام را به عنوان یک اصل، بخشی از اعضای خانواده فرودگاه بدانیم. در این خصوص به دنبال سازوکاری هستیم تا به صورت مکانیزه نوبت دهی شود و رانندگان از صبح در فرودگاه حضور نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی فعلی باعث افزایش تردد خودروهای پلاک سفید (غیر تاکسی) در فرودگاه امام خمینی (ره) شده است، در خصوص برنامه‌های این فرودگاه در جهت حل مشکلات رانندگان تاکسی تصریح کرد: در این زمینه را در نظر داریم تا با یک اپلیکیشن همه نیازها از جمله تامین مسافر رانندگان تاکسی برطرف شود، این طرح امسال انجام خواهد شد و نوبت دهی و نرخ مسیر تهران تا فرودگاه امام خمینی (ره) ۶۰ درصد هزینه فعلی کرایه تهران به فرودگاه امام پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل فرودگاه امام خمینی (ره) بیان کرد: به دنبال کاهش تعداد تاکسی‌ها در فرودگاه نیستیم و قرار است در ترمینال سلام هم از ظرفیت موجود استفاده کنیم که این یک خبر خوب برای رانندگان تاکسی خواهد بود.

این مقام مسئول افزود: طبق اعلام صورت گرفته به وزیر راه و شهرسازی قرار بود تا شهریور این فرودگاه افتتاح شود اما تغییراتی در تجهیزات و همچنین تاخیر در ثبت سفارش‌ها ـ با توجه به نرخ ارز و مشکلات ترخیص کالا از گمرک بندرعباس ـ داشتیم، که سبب به تعوق افتادن افتتاح شد؛ با این حال کارهای عمرانی ترمینال تمام شده است و تنها کمی نوسان نرخ ارز ما را اذیت کرد.

آدم‌نژاد با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم تا تمام ترمینال سلام را VIP کنیم اظهار کرد: سال‌هاست که گفته‌اند فرودگاه‌های کشورهای اطراف ایران پیشرفت زیادی داشته و ما اینطور نبوده‌ایم به همین خاطر تلاش و سعی‌مان این است که کل ترمینال سلام را VIP کنیم به همین خاطر در حال حاضر پروازهای کمی به آنجا می‌رود تا شرایط سنجیده و کار به خوبی پیش برود.

وی در پاسخ به این سوال که پروازهای داخلی به فرودگاه امام خواهد آمد یا خیر گفت: با تاکید سازمان هواپیمایی کشوری موظف شدیم پروازهای داخلی را راه‌اندازی کنیم به همین خاطر ابتدا قرار شد یک محدوده کوچک به جای یک سرمایه گذاری عظیم در ترمینال یک به این پروازها اختصاص یابد سپس بعد از افتتاح ترمینال سلام چند مسیر داخلی راه بیفتد تا در صورت افزایش تقاضا، ترمینال اختصاصی برای پروازهای داخلی داشته باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا