اقتصاد

جشنواره مجازی پژوهش و فناوری وزارت نیرو آغاز بکار کرد

جشنواره پژوهش و فناوری مجازی نیرو با اختصاص ۱۴۰ غرفه مجازی به شرکت های دانش بنیان در محل پژوهشگاه نیرو از امروز فعالیت رسمی خود را شروع کرد.

کریدور پژوهش و فناوری یکی از بخش های این جشنواره مجازی است. جشنواره مجازی پژوهش و فناوری وزارت نیرو با مشارکت وزارت نیرو، پژوهشگاه نیرو، شرکت‌های مادرتخصصی صنعت آب و برق و شرکت‌های تابعه، همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه آب، برق و انرژی درحال برگزاری است.

امروز در بخش پروژه‌های ساز و کاری، نخستین پروژه “سامانه پیشرفته بازار برق ایران”  که در شرکت مدیریت شبکه برق ایران و با همکاری پژوهشگران پژوهشگاه نیرو در قالب ۸ پروژه، به بهره‌برداری  رسید. ایده اصلی طراحی این سامانه، افزایش ایمنی شبکه برق با یکپارچه سازی برنامه ریزی آرایش تولید واحدهای نیروگاهی بوده است.

دومین پروژه ساز و کاری، “سامانه پایش و پیش‌بینی سیلاب” است که با هدف تولید، تحلیل و ایجاد دسترسی برخط به داده‌ها، اطلاعات پایش و پیش‌بینی بارش و سیلاب در رودخانه‌ها و مخازن کشور برای بهبود مدیریت سیلاب طراحی شده است.

پروژه دیگر سازوکاری، “سند زیست بوم نوآوری نیرو” است که به عنوان رویکردی جدید در صنعت آب و برق به دنبال هم‌سویی و هم‌افزایی همه طرح‌های نوآورانه و خلاق در این صنعت و رسیدن به یک نتیجه کاربردی و مشترک است. این رویکرد بر این اصل استوار است که همه مسیرهای پژوهشی و فناورانه بایستی بصورت یکپارچه و مشارکتی و با همکاری گسترده همه فعالان و بازیگران طی شود.

وزیر نیرو در این مراسم گفت: تا کنون ۱۷ پروژه سازو کاری از ۵۰ پروژه افتتاح شده است.

اردکانیان ابراز امیدواری کرد دیگر طرح ها نیز تاپایان دولت دوازدهم به بهره برداری برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا