اقتصادبانک، بیمه و بورسکار و تعاون

جریمه دیرکرد تامین اجتماعی ۲۵ هزار کارفرمای تهرانی بخشیده شد

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران گفت: ۲۵ هزار نفر از کارفرمایان استان تهران امسال توانستند از مزایای آیین نامه بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حساب بهره مند شوند.
به گزارش تولید آنلاین، بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب تامین اجتماعی از دهم اردیبهشت تا دهم تیر ماه امسال اجرا شد و بر اساس آن، در صورتی که کافرمایان بدهکار در این مدت نسبت به پرداخت و یا تقسیط اصل بدهی قطعی شده اقدام می کردند، از بخشودگی در پرداخت جرائم که بین ۶۰ تا ۱۰۰ درصد بود، برخوردار می شدند.
ناهید حیدری  اظهار داشت: ۱۲ هزار نفر از کارفرمایان بخشوده شده مربوط به غرب تهران بودند. بدهی و دیون معوق به ثبت رسیده کارفرمایان بدهکار در غرب تهران حدود ۸۰۰ میلیارد تومان بود که ۴۰۰ میلیارد تومان آن با این درخواست ها مورد رسیدگی قرار گرفت.
وی ادامه داد: نیمی از کارفرمایان برای استفاده از قانون بخشودگی جرائم مراجعه کرده اند و در مجموع ۱۲۰ هزار کارگاه فعال در حوزه های اقتصادی فعالیت دارند.
حیدری اظهار داشت: یکی از اقدام های امسال سازمان تامین اجتماعی تمدید قانون بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب برای حمایت از کالای ایرانی نیروهای مولد است زیرا اجرای این قانون فرصت مناسبی برای تسویه و تقسیط بدهی کارفرمایان بدهکار به این سازمان به شمار می رود.
بر اساس مصوبه هیات وزیران آخرین قانون بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب از ۱۰ اردیبهشت تا ١٠ تیرماه امسال به اجرا گذاشته شد. البته این طرح از حدود ۲ سال پیش برای استفاده کارفرمایان از این قانون توسط هیات دولت تصویب شده بود که امسال نیز به دلیل استقبال از این قانون دوباره اجرا شد.
حیدری خاطرنشان کرد: همچنین کارفرمایانی که نسبت به جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی اقدام کنند، می توانند از معافیت پرداخت سهم کارفرمایی برخوردار شوند که در این صورت معافیت پرداخت حق بیمه کارفرمایی شامل آنها می شود.

* ارائه خدمات غیرحضوری به بیمه شدگان
وی اظهار داشت: اکنون صدور و تحویل دفترچه های درمانی بیمه شدگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی به صورت غیرحضوری است و افراد متقاضی در هر زمانی که بخواهند، می توانند با پرداخت پنج هزار تومان و با دو روش استفاده از تلفن گویا به شماره ۴٢٢٧۶ یا سایت gtsos.ir برای دریافت غیرحضوری دفترچه درمانی خود اقدام کنند.
حیدری ادامه داد: حدود ۹ میلیون نفر در استان تهران و اگر شهرستان های تابع تهران محاسبه شود، ۱۱ میلیون نفر در تهران از خدمات تامین اجتماعی برخوردار هستند.
وی تصریح کرد: صدور و تحویل دفاتر درمانی تامین اجتماعی به ویژه در غرب تهران بزرگ از تیرماه به مناسبت هفته تامین اجتماعی به صورت غیرحضوری شد.
مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران به این موضوع نیز اشاره کرد که در مراکز درمانی و بیمارستانی تامین اجتماعی با اجرای طرح حذف دفترچه ها و الکترونیکی شدن خدمات، دیگر نیازی به دفترچه های درمانی نیست.
وی افزود: متقاضیان با مراجعه و ارائه کدملی می توانند خدمات را دریافت کنند اما بیمه شدگان و مستمری بگیران در مراکز طرف قرارداد باید دفترچه های بیمه خود را همراه داشته باشند.
مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران ادامه داد: این برنامه در دستور سازمان تامین اجتماعی است که در آینده طرح حذف دفترچه های درمانی در مراکز طرف قرارداد هم اجرا شود و امیدواریم به زودی در کل کشور اجرایی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا