اقتصادراه و مسکن

ثبت نام مسکن ملی در ۱۸ استان از سرگرفته می‌شود

معاون مسکن وساختمان وزیر راه و شهرسازیT از تامین زمین برای ساخت مسکن ملی در برخی شهرهای ۱۸ استان کشور خبر داد و گفت: ثبت‌نام مجدد طرح مسکن ملی در شهرهایی که تامین زمین انجام شده، هفته آینده انجام می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه از وزارت راه و شهرسازی، «محمود محمودزاده» از آغاز ثبت‌نام مجدد طرح اقدام ملی مسکن برای شهرهایی که پیش‌تر سهمیه نداشتند و هم اکنون زمین برای آنها فراهم شده است، خبر داد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی افزود: در برخی از شهرهای ۱۸ استان کشور با تلاش‌های اداره‌کل راه و شهرسازی همان استان‌ها، زمین برای اجرای طرح ملی مسکن تامین و مقرر شد تا ثبت‌نام مجدد برای متقاضیان جدید انجام شود.

محمودزاده ادامه‌داد: مقرر شد تا هفته آینده با اعلام ظرفیت شهرهایی که توانستند تامین زمین کنند، ثبت‌نام مجدد طرح اقدام ملی مسکن انجام شود.

به گفته وی، متقاضیان می‌توانند بلافاصله پس از اعلام رسمی، همانند دفعات گذشته مدارک لازم را با همان شرایط گذشته ارائه دهند و چنان‌چه واجد شرایط باشند به آنان اعلام می‌شود تا مدارک خود را تکمیل کنند.

محمودزاده در عین‌حال تکمیل آورده متقاضیان برای طرح را وابسته به پیشرفت پروژه‌ها دانست و گفت: برخی پروژه‌ها پیشرفت بالاتری دارند و بر اساس جدولی که در قرارداد بین سازنده و متقاضی به امضا می‌رسد و بر اساس میزان پیشرفت، اعلام و تکمیل می‌شود.

بر اساس مهلت وزارت راه و شهرسازی افرادی که تا پنجم دی‌ماه نسبت به واریز اولیه وجه (۴٠ میلیون تومان) مسکن ملی اقدام نکردند از فهرست حذف شدند و اکنون جا برای افراد واجد شرایط که در فهرست ذخیره قرار داشتند باز شده است. همچنین فرصت ثبت‌نام جدید برای بسیاری از شهرها فراهم است.

محمودزادهروز یکشنبه گفته بود: هم‌اکنون ۱۶۰ هزار نفر در فهرست ذخیره طرح مسکن ملی هستند که با عدم واریز آورده اولیه از سوی خیلی از متقاضیان در مهلت مقرر امکان جایگزینی فهرست ذخیره وجود خواهد داشت.

وی وعده داد تا در همین هفته تعداد واحدهای جدید و زمان ثبت‌نام مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن اعلام شود.

شهریور سال ٩٨ طرح اقدام ملی مسکن با حضور رییس‌جمهوری کلنگ‌زنی شد. برای این پروژه ۴۰۰ هزار واحد تعریف شد که در دور نخست نام نویسی یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از طریق سایت tem.mrud.ir و پیامک ثبت نام کردند که ۴۶۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند. نخستین واحدها به تعداد ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد در روز یکم آبان‌ماه ۹۹ به دستور رییس‌جمهوری افتتاح شد.

این پروژه از طریق آورده متقاضیان و ۱۰۰ میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود ۱۸ درصد ساخته می‌شود. آورده متقاضیان در مرحله اول حدود ۴۰ میلیون تومان است. میانگین قیمت این واحدها در کل کشور طبق آخرین برآورد از هزینه‌های تابستان ۹۹ به متری ۲.۷ میلیون تومان می رسد.ثبت نام مرحله اول به پایان رسیده است. مهلت بارگذاری مدارک و افتتاح حساب، پایان مهرماه اعلام شده بود که تا پنجم دی‌ماه تمدید شد و هم اکنون فرصت به پایان رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا