اقتصادکار و تعاون

ثبت شکایت کارگران تهرانی از فردا الکترونیکی می‌شود

مدیر کل روابط کار و جبران خدمت وزارت کار، از ثبت دادخواست کارگران شهر تهران به صورت الکترونیکی از روز یکشنبه خبرداد.

به گزارش تولید آنلاین، اسماعیل ظریفی آزاد با اشاره به آغاز ثبت دادخواست کارگران شهر تهران به صورت الکترونیکی از روز یکشنبه گفت: از فردا هیچ دادخواستی از طرف کارگران در شهر تهران توسط ادارات کار به صورت فیزیکی دریافت نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه دادخواست کارگران شهر تهران باید از روز یکشنبه صرفا از طریق سامانه جامع روابط کار ثبت شود، ادامه داد: کارگران متقاضی ثبت دادخواست باید ابتدا برای تشکیل پرونده و احراز هویت به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند و پس از دریافت نام کاربری با مراجعه به سامانه prkar.mcls.gov.ir دادخواست الکترونیکی خود را ثبت کنند.

مدیر کل روابط کار و جبران خدمت وزارت کار افزود: البته کارگرانی که نمی توانند نسبت به ثبت الکترونیکی دادخواست خود اقدام کنند، پس از مراجعه به دفاتر پیشخوان و دریافت نام کاربری می توانند به ادارات کار شهر تهران مراجعه کنند تا اپراتورهای ادارات کار شکایت آنها را از طریق سامانه ثبت کنند.

ظریفی آزاد گفت: از فردا به مدت یک هفته بعد، ثبت الکترونیکی دادخواست به کل استان تهران تعمیم داده می شود.

این مقام مسئول در وزارت کار با تاکید بر اینکه از روز یکشنبه هیچ دادخواستی به صورت دستی و حضوری ثبت نخواهد شد و کارگران صرفا باید دادخواست خود را به صورت الکترونیکی ثبت کنند، افزود: پس از رفع ایرادات احتمالی، «زیرسامانه ثبت الکترونیکی» سامانه جامع روابط کار، پس از راه اندازی در استان تهران، در چهار استان سمنان، البرز، قزوین و اردبیل آغاز به کار خواهد کرد. ضمن اینکه به تدریج سایر استان ها امکان بهره مندی از سامانه جامع روابط کار را خواهند داشت.

فرایند ثبت نام کارگران برای ثبت الکترونیکی دادخواست

گام اول- کارگران استان تهران باید پیش از هر اقدامی با در دست داشتن کارت ملی و کارت پایان یا معافیت خدمت وظیفه خود به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند. (فهرست ۴۲۰  دفتر پیشخوان استان تهران برای ثبت نام در سامانه روابط کار را از اینجا مشاهده کنید)

گام دوم- ثبت اطلاعات در دفاتر پیشخوان دولت با پرداخت ۵ هزار تومان هزینه و دریافت رمز عبور سامانه از طریق پیامک.

گام سوم- سپس کارگران باید خدمات مربوط به روابط کار (از جمله ثبت الکترونیکی دادخواست) را با مراجعه به سایتprkar.mcls.gov.ir ثبت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا