اهم اخبارخودرو

تولید بیش از ۲۹۲ هزار دستگاه خودرو سواری تا پایان تیرماه

به گزارش روز شنبه ، با توجه به تولید ۲۹۵ هزار و ۴۰۰ دستگاه خودروی سواری در چهار ماهه نخست سال ۹۹، تولید خودرو در مدت مشابه امسال افت یک درصدی را نشان می‌دهد.

در این مدت خودروسازان داخلی ۲۲ هزار و ۴۱۵ دستگاه وانت تولید کردند که در هم‌سنجی با پارسال افت ۱۱.۳ درصدی نشان می‌دهد.

همچنین در چهار ماهه امسال ۵۳۸ دستگاه اتوبوس، مینی‌ بوس و ون تولید شد که در مقایسه با آمار چهار ماهه پارسال افت ۱.۱ درصدی داشته است.

در بخش خودروهای کشاورزی، اما کارخانجات داخلی رشد ثبت کردند.

تا پایان تیرماه امسال پنج‌هزار و ۹۳۷ دستگاه تراکتور توسط شرکت‌های داخلی تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۲.۴ درصدی نشان می‌دهد.

همچنین کمباین‌سازان با تولید ۲۱۶ دستگاه کمباین، رشد ۳۰.۹ درصد رقم زدند.

بررسی مهمترین برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۴۰۰ حاکی از برنامه‌ریزی برای تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه انواع خودروی سواری و وانت است. با توجه به تولید ۹۸۴ هزار و ۲۰۰ دستگاه انواع سواری و وانت در سال ۹۹، رشد ۲۱.۹ درصدی در این بخش پیش‌بینی شده است.

در همین زمینه، «سیدرضا فاطمی‌امین» وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با خبرنگار زیان انباشته، کیفیت پایین تولیدات و قیمت را سه چالش اساسی صنعت خودرو عنوان کرد و گفت: این مشکلات به آن معنی نیست که این صنعت را کنار بگذاریم.

فاطمی امین بیان داشت: عده ای می گویند که اگر این صنعت را کنار گذاشته و به واردات خودرو اقدام کنیم به نفع ما است، اما برعکس معتقدم صنعت خودروسازی دارای ظرفیتی است که می تواند به افتخار ملی تبدیل شود.

وی افزود: در همین راستا یک برنامه ۲ ساله برای صنعت خودرو تدوین شده که اجرایی شدن آن، تحول جدی در این صنعت به دنبال خواهد داشت و اوج آن سال ۱۴۰۴ خواهد بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: باید هم زمان به تقویت رقابت، اصلاح ساز و کارهای مدیریتی و اقتصادی و افزایش تولید در خودروسازی بپرداریم تا در این صنعت به توفیق برسیم.

وی ادامه داد: برنامه ما تولید ۱.۶ میلیون دستگاه خودرو در سال آینده است که در سال ۱۴۰۴ به سه میلیون دستگاه افزایش خواهد یافت و باید ۳۰ درصد آن معادل حدود یک میلیون دستگاه تا آن زمان، روانه بازارهای صادراتی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا