تجارتصادرات و وارداتکشاورزی و صنایع غذایی

توزیع ۱۰۰۰ تن تخم‌مرغ وارداتی/نرخ مصوب هرشانه تخم مرغ ۴۳ هزار تومان

حمید کاشانی در گفت‌وگو با خبرنگار، با اینکه نرخ مصوب هر شانه تخم مرغ برای مصرف کننده ۴۳هزار تومان و درب مرغداری ۳۸ هزارتومان شده است، گفت: در حال حاضر نیز هر شانه تخم مرغ ۳۰ عددی با نرخ ۴۳ هزارتومان در میادین میوه و تره بار، غرفه ها و فروشگاه‌های زنجیره ای بدون محدودیت توزیع می شود.

وی ادامه داد: اینکه در سطح شهر با قیمت های بیش از ۵۰ هزارتومان فروخته می شود به دلیل این است که سود تخم مرغ مصوب برای مغازه داران مقرون به صرفه نیست. یعنی سودی که برای توزیع تخم مرغ با نرخ مصوب توسط سازمان حمایت تعیین شده مورد قبول مغازه داران نبوده، به همین دلیل قیمت ها را افزایش داده اند.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران میهن با اشاره به واردات تخم مرغ از کشورهای همسایه گفت: تاکنون ۱۰۰۰ تن تخم مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام و اتحادیه میهن وارد کشور شده و در حال توزیع است. این واردات تا زمانی که بازار به تعادل برسد ادامه دارد.

سرانه مصرف تخم مرغ به شدت بالا رفته است

به گفته وی، شرکت پشتیبانی امور دام تا کنون۱۰ هزارتن تخم مرغ ثبت سفارش کرده است. البته این واردات به معنی کمبود در تولید تخم مرغ نیست. بلکه سرانه مصرف تخم مرغ امسال به شدت افزایش یافته است.

وی علت بالا رفتن سرانه مصرف تخم مرغ در کشور را ناشی از افزایش قیمت گوشت و مرغ و جایگزینی این اقلام با تخم مرغ دانست.

کاشانی در پایان گفت: عرضه این تخم مرغ های وارداتی از دو روز گذشته آغاز شده است و تا هفته آینده به صورت گسترده توزیع ادامه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا