اقتصادبازارکشاورزی و صنایع غذایی

توزیع ۶٠ هزارتن سیب و پرتقال برای شب عید/عرضه از ۲۰اسفند در بازار

به گزارش تولید آنلاین علی اوسط هاشمی در نشستی خبری که به مناسبت دهه فجر در حال برگزاری است، با اشاره به خرید توافقی زعفران توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی، اظهارداشت: ٨۵ درصد تولید زعفران جهان مربوط به ایران است با این وجود ما چرا نباید از بورس زعفران برخوردار باشیم؛ برند زعفران جهان باید متعلق به ایران باشد.

وی اضافه کرد: نه تنها در حوزه زعفران؛ در بخش خرما نیز می توانیم این شرایط را داشته باشیم در حالی که اولین یا دومین تولیدکننده خرمای جهان هستیم.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی تصریح کرد: حرکت این سازمان در زمینه خرید توافقی زعفران، موجب شده قیمت پایه این محصول حداقل یک میلیون تومان به نفع تولیدکننده افزایش یابد؛ در حالی که دلالان قصد داشتند نرخ این محصول را بین ٣ میلیون و ٨٠٠ هزارتومان تا ۴ میلیون و ٢٠٠ هزار تومان نگه دارند.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی با بیان اینکه ٨۵ درصد تولید زعفران مربوط به ایران است، گفت: خرید توافقی زعفران، قیمت پایه این محصول را حداقل یک میلیون تومان به نفع تولیدکننده افزایش داده است.

هاشمی با بیان اینکه ما هنوز در تعیین قیمت زعفران در بازارهای جهانی نقش نداریم، در پاسخ به پرسش به مهر که تاکنون چه میزان زعفران خرید توافقی شده است؟، گفت: بالای ۶٠ تن زعفران از کشاورزان خریداری شده است.

وی ادامه داد: این محصول به قیمت کیلویی ۴ میلیون و ٨٠٠ هزارتومان تا ۵ میلیون و ٢٠٠ هزارتومان خریداری شده و امروز رکورد ۵ میلیون و ٣٠٠ هزارتومان در این زمینه شکست.

توزیع ۶٠ هزارتن سیب و پرتقال برای شب عید

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور با اشاره به ذخیره سازی دو محصول سیب و پرتقال برای شب عید، گفت: ٢٠ هزارتن سیب و ۴٠ هزار تن پرتقال برای شب عید ذخیره سازی می شود.

هاشمی افزود: تاکنون ١٩ هزار و ٢٢٢تن سیب خریداری شده است.

وی با بیان اینکه برای شب عید پرتقال تامسون و والنسیا ذخیره سازی می شود، اضافه کرد: برداشت پرتقال والنسیا به تازگی آغاز شده و پرتقال تامسون نیز حدود ٢٧ هزار تن از ٢٩ هزار و ٧٠٠ کیلوگرم تعیین شده؛ خریداری شده است.

هاشمی افزود: هم اکنون در مرحله حمل و انتقال میوه های خریداری شده به استانهای کشور هستیم وسعی می کنیم تا ١۵ بهمن ماه محموله های مذکور را به استانهای کشور انتقال داده باشیم.

وی با بیان اینکه از ٢٠ اسفند عرضه میوه های ذخیره شده در بازار آغاز می شود،گفت: تعیین قیمت ها به روز خواهد بود.

هاشمی ادامه داد: تمامی غرفه های میادین میوه و تره بار، ٣ هزار فروشگاه سازمان مرکزی تعاون روستایی و همچنین بخش خصوصی در توزیع این میوه ها با ما همکاری خواهند کرد.

آغاز خرید توافقی خرما از امروز

وی همچنین خبر داد: خرید توافقی خرما از امروز آغاز می شود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا