خراسان جنوبیصنعت و معدن

توانمندی‌های فنی و حرفه‌ای اعضای اتاق بازرگانی ارتقاء می یابد

بیرجند- رئیس اتاق بازرگانی بیرجند گفت: صلاحیت‌ها و توانمندی‌های فنی و حرفه‌ای اعضای اتاق بازرگانی بیرجند ارتقا می‌یابد.

به گزارش تولیدآنلاین، محسن احتشام در دیدار با مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی اظهار کرد: بی شک آموزش و ارتقا مهارت‌های شغلی نقش بسیار مهمی در افزایش بهره‌وری کاری دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند بیان کرد: بخشی از کاهش بهره‌وری سازمانی در ادارات و واحدهای تولیدی مربوط به فرانگرفتن آموزش‌های شغلی است که در این راستا اتاق بازرگانی خواهان گسترش آموزش‌های لازم فنی و حرفه‌ای است.

احتشام ادامه داد: آموزش‌هایی که تاکنون اتاق بازرگانی برای اعضای خود ارائه کرده بیشتر جنبه علمی و عملیاتی داشته است و از برگزاری کلاس‌های آموزشی فرمایشی خودداری کرده‌ایم.

وی افزود: به منظور ارتقا صلاحیت‌های فنی و حرفه‌ای، توانمند سازی اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و توانمندسازی بنگاه‌های اقتصادی عضو اتاق تفاهم نامه آموزشی با فنی و حرفه‌ای منعقد می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیان کرد: در این تفاهم‌نامه اتاق بازرگانی تعهداتی چون نیازسنجی و معرفی متقاضیان آموزش‌های مهارتی عضو اتاق و اعلام به سازمان فنی و حرفه‌ای جهت ارتقا سطح کیفی و توانایی‌های اجرایی و مهارتی در زمینه صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی، انجام نیاز سنجی و شناسایی مشاغل مورد نیاز شرکت‌های عضو اتاق و حمایت از تدوین استانداردهای آموزشی شغل را دارد.

احتشام یادآور شد: فنی و حرفه‌ای نیز در این تفاهم نامه مشترک تعهداتی چون ارائه و تأمین بخشی از امکانات و تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز برای اجرای دوره‌های آموزشی مورد توافق را دارد.

حسین خوشایند مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی نیز با اشاره به اینکه رسالت سازمان فنی و حرفه‌ای مهارت آموزی است، بیان کرد: می‌خواهیم برای یافتن شغل و ارتقا مهارت‌های شغلی به افراد از طریق مهارت‌آموزی کمک کنیم.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی آموزش دیده و به روز مهمترین سرمایه یک جامعه و مجموعه کاری است، ادامه داد: گواهینامه فنی و حرفه‌ای بین المللی، قابل ترجمه و ارائه در سطوح فراملی است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی بیان کرد: متأسفانه نگاه مدرک‌گرایی به جای نگاه مهارت آموزی و توانمند سازی موجب شده که بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز به علت نداشتن فن، مهارت و تخصص از شغل مناسب برخوردار نباشند.

خوشایند با بیان اینکه در رشته‌های مختلف کشاورزی، خدماتی و صنعت آموزش و مهارت آموزی داریم، ادامه داد: این مهارت آموزی برای گروه‌های مخاطب مختلف از دانش آموزان دانشگاه‌ها تا سربازان و زندانیان است.

وی افزود: در قالب تفاهم نامه با اتاق بازرگانی و براساس نیازسنجی مخاطبین می‌توانیم در حوزه صنعت، تجارت و کشاورزی نیز آموزش‌های بسیار خوبی داشته باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا