اقتصادبازار

تهیه بانک اطلاعاتی برای کالاهای با کیفیت ایرانی ضروری است

به گزارش تولید آنلاین، رحیم بنامولایی اظهار کرد: دسترسی نداشتن به آمار و اطلاعات از نحوه فعالیت و عملکرد بخش تولید در گذر تامین نیازهای داخلی و صادراتی، عمده ترین ‌چالشی است که فعالان عرصه اقتصاد کشور با آن مواجه هستند.
وی گفت: نظر به اینکه فرمان رهبر معظم انقلاب درحمایت از کالای ایرانی در دستور کار مجریان نظام قرار گرفته، ضروری است مدیران میانی دستگاه های اجرایی به صورت مستمر آمار و اطلاعات دریافتی از وضعیت تولید و صادرات را منتشر کنند تا بستر برای پیشگیری از موازی کاری ها در تامین نیازهای داخلی و صادراتی فراهم‌ شود.
رییس پارلمان بحش خصوصی البرز در توجیه اهمیت دسترسی فعالان اقتصادی به آمار و اطلاعات به روز و صحیح، افزود: با توجه به حضور مستمر هیات های تجاری و صنعتی کشورهای مختلف در کشورمان با هدف مشارکت و سرمایه گذاری، ایجاد بانک اطلاعات برای شناسایی واحدهای فعال و نیمه فعال ضروری است.
**سایت تجارت الکترونیک معرف محصولات تولیدی البرز
بنامولایی با اشاره به برخورداری آسان فعالان اقتصادی از سایت تازه تاسیس تجارت الکترونیکی اتاق بازرگانی استان البرز، گفت: با بهره گیری از امکانات این سایت تجاری علاوه بر معرفی و عرضه محصولات تولیدی البرز، بستر برای جمع آوری آمار و اطلاعات واحدهای تولیدی و صنعتی استان فراهم شده است.
وی افزود: فعالان اقتصادی می توانند با مراجعه به پورتال تجاری اتاق بازرگانی استان هرکدام یک صفحه از این سایت تجارت الکترونیکی را برای معرفی و عرضه محصولات تولیدی واحدهایشان اختصاص دهند.
وی در ادامه ایجاد تغییرات در روش های کنترل مالیات را ضرورتی انکار ناپذیر دانست و گفت: هم اکنون چگونگی و نحوه پرداخت مالیات به عنوان عمده ترین چالش در بخش تولید مطرح است.
رییس پارلمان بخش خصوصی البرز گفت: برای رعایت عدالت اجتماعی باید مالیات از وضعیت غیر مستقیم کنونی خارج و به صورت مستقیم از افراد گرفته شود.
بنامولایی افزود: از قوای مجریه و مقننه انتظار داریم‌ نظام مالیاتی را به نحوی اصلاح نمایند تا بستر برای حضور فعال کارآفرینان در ‌بخش تولید و اشتغال فراهم و سرمایه های مردمی از صحنه دلال بازی ها خارج و در مسیر رونق اقتصاد جامعه هدایت شود.
وی اضافه کرد: در این صورت کارآفرینان بدون دغدغه و با تمام توان وارد صحنه می شوند و پس از سالیان متمادی تحول و پویایی درتولید و اشتغال را تجربه خواهیم کرد.
**حضورفعال در بازار صادرات مشارکت سرمایه گذاران خارجی را می طلبد
وی جذب سرمایه گذاری خارجی برای مشارکت در بخش تولید و حضور فعال در بازار جهانی حتی با برند آنان را مورد تاکید قرار داد.
وی گفت: در صورتی که توانمندی ها و ظرفیت های صنعتی کشورمان با مشارکت سرمایه گذاران خارجی همراه شود، ایجاد اشتغال درحد انتظار و توسعه ‏صادرات را درپی خواهد داشت.
رییس پارلمان بخش خصوصی استان البرز تصریح کرد: ما از توانمندی ها و ظرفیت های صنعتی خوبی برخوردار هستیم و بر این باوریم که در مسیر توسعه صادرات در مرحله نخست بایستی با مشارکت سرمایه گذاران خارجی محصولاتمان را در بازارها معرفی کنیم و در مراحل بعدی به صورت مستقل و با برند خودمان صادرات را انجام خواهیم داد.
وی با اشاره به حضور در نمایشگاه های بین المللی با موضوع های تخصصی، گفت: با حضور قوی در این نمایشگاه ها بهتر می توانیم توانایی و ظرفیت های کشور را معرفی کنیم .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا