اقتصادبانک، بیمه و بورس

تقویت ۴۰ درصدی ارزش پول ملی

رئیس کل بانک مرکزی، از تقویت ۴۰ درصدی ارزش پول ملی نسبت به یک سال پیش خبر داد.

به گزارش تولید آنلاین، به نقل از بانک مرکزی، عبدالناصر همتی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: سال گذشته در این ایام، وضعیت تلخی بر اقتصاد کشور حاکم شده بود. دولت آمریکا و متحدین منطقه‌ای آن، با شروع جنگ تمام عیار اقتصادی و راه انداختن ماشین جنگ روانی و تبلیغاتی، در اندیشه فروپاشی کشور از طریق اقتصاد و با ابزار سقوط ارزش پول ملی و نهایتا، ایجاد هرج و مرج در سراسر کشور بودند.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: با هدایت و حمایت‌های مقام معظم رهبری، رئیس و سران قوا و از همه مهمتر، مقاومت و همراهی تحسین برانگیز مردم، تدابیر و اقدامات بانک مرکزی و برنامه منسجمی که در این راستا تنظیم کردیم، با همکاری سایر دستگاه‌ها و نهادها توانستیم با یکی از پیچیده‌ترین و بی سابقه‌ترین تحریم‌ها و محدودیت‌های مالی و پولی با قدرت مقابله کرده و ثبات و آرامش را به بازار ارز و سایر بازارها برگردانیم.

وی تصریح کرد: امروز، درست نسبت به یکسال پیش، پول ملی ۴۰ درصد تقویت شده و رشد تورم مهار گشته و طلیعه رشد اقتصادی آشکار شده است؛ البته مردم به خصوص اقشار با درآمدهای پایین و حقوق ثابت، سختی زیادی را تحمل کرده و می‌کنند؛ لیکن، این روزها، طلیعه پیروزی مقاومت مردم بیش از همیشه آشکار شده است.

همتی ادامه داد: آنچه من و همکارانم را به ادامه این مسیر هر روز مصمم‌تر می‌کند، امید به بهبود شرایط زندگی و رفاهی اقشار آسیب دیده از فشار تحریم‌ها و تلاش جدی مسئولین برای خدمت بهتر به مردم عزیر کشورمان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا