اقتصادصنعت و معدنلوازم خانگی

تقاضای لوازم خانگی کاذب و قیمتها کاهشی است

رئیس هیات مدیره انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران گفت: ماه های گذشته با مشکلات بوجود آمده در بازار، لوازم خانگی از کالای مصرفی به سرمایه ای تغییر ماهیت داد و موجب استقبال مردم از خرید شد، اکنون با عادی شدن شرایط تولید، روند کاهشی قیمت ها را مشاهده می کنیم.
به گزارش تولید آنلاین، «سید علیرضا موسوی مجد»  افزود: اختلاف قیمت درب کارخانه تا بازار که برای این محصولات به وجود آمده بود، تقاضای کاذب برای خرید را به همراه داشت و همانند سکه و ارز مورد استقبال قرار گرفت.
به گفته این فعال صنفی، سالیانه بازار لوازم خانگی در ماه های نخست سال با کسادی روبرو است و در ایام پایانی سال رونق می گیرد؛ بر این اساس خرید مردم برای کالاهای این بخش در هفته های گذشته و این روزها که به ایام ماه محرم نزدیک می شویم، عجیب و تایید کننده «تقاضای کاذب» است.
وی خاطرنشان کرد: سپری شدن تعطیلات تابستانی زمینه آن را فراهم ساخت تا تولیدکنندگان لوازم خانگی فعالیت خود را شتاب بخشند و خطوط تولید از یک طرف و ارائه مدارک و مستندات شرکت ها به سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان برای تعیین قیمت های واقعی، سبب می شود در روزهای آینده این بازار به سمت تعادل و واقعی شدن حرکت کند.
رئیس هیات مدیره انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران از مردم درخواست کرد تا با مدیرت تقاضای خود و پرهیز از هیجان و شتابزدگی در خرید، مانع شکل گیری انتظارات نامعقول شوند که نفع آن فقط برای دلالان و سودجویان است.
وی اظهار داشت: تولیدکنندگان در ماه های گذشته با برخی مشکلات از جمله مسائل قیمتی، گمرکی و سفارش گذاری کالاها روبرو بودند که بتدریج در حال برطرف شدن است.
به گفته این فعال صنفی، اکنون قطعات به اندازه کافی در بازار وجود دارد که پاسخگوی تولید تا پایان سال است و با این حال وضعیت موجود بازار براثر تقاضای مصنوعی بوجود آمده که برخی دلالان و سودجویان به آن دامن زده اند.
صنعت لوازم خانگی در چند سال گذشته و در زمان تحریم ها با همراهی برندهای معتبر خارجی روند رو به رشدی را تجربه کرد و به توسعه مناسبی دست یافت، اما این روزها با افزایش قیمت ها و ایجاد تقاضای کاذب در بازار روبروست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا