اهم اخبارصنعت و معدنکشاورزی و صنایع غذایی

تقاضای فدراسیون تشکیلات صنایع غذایی از معاون اول رئیس‌جمهور

فدراسیون تشکیلات صنایع غذایی در آغاز سال حمایت از کالای داخلی از معاون اول رئیس جمهور تقاضای تشکیل کارگروه‌های متشکل از بخش دولتی و خصوصی را کرد.

به گزارش تولیدآنلاین، متن اطلاعیه به این شرح است:

فدراسیون تشکلات صنایع غذایی کشاورزی کشور سال حمایت از کالای ایرانی را نوید بخش اقتصاد دانسته و در جهت رسیدن به این هدف که استقلال  اقتصادی را در بردارد، از جناب آقای جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری تقاضا دارد در اولین فرصت کارگروههایی متشکل از مقامات دولتی و تشکلات  بخشهای مختلف ایجاد نمایند.

دولت  با حذف ارزش افزوده و ایجاد مشوق‌ها در بیمه اجتماعی و بانک‌ها می‌تواند جانی به اقتصاد کشور دهد. قیمت تمام شده کالای داخلی  با پرداخت ارزش افزوده  و عوارض های دولتی  بالاست و قاچاقچیان کالا بدو ن پرداخت  عوارض و مالیات و وارد کنندگان با محصولات حمایت شده توسط کشور هایی که بسیار رغبت به بازار ایران هستند  و تولید کننده خارجی با  سوبسیدی که جهت صادرات از دولت دریافت می‌کند و با قیمت تمام شده پایین بازار داخلی را از تولید کننده ایرانی می گیرد اما با حذف ارزش افزوده قیمت تمام شده کاهش نموده ومیتوان با کیفیت خوب و قیمت مناسب با کالای قاچاق و واردات رقابت نموده و مصرف کنندگان داخلی هم  رغبت به خرید کالای ایرانی داشته و هم تولید کننده میتواند در بخش صادرات هم با رقبای خود رقابت نماید و تحولی در اشتغال و کالای ایرانی ایجاد گردد .

هزینه های تحمیل شده به صنایع غذایی خصوصا ارزش افزوده اقتصاد کشور را قفل نموده است و بازار صادرات را به تولید کنندگان ترکیه واگذار کردیم و براحتی میتوان با موارد ذکر شده  کالای ایرانی را حمایت کرد و  صادرات را افزایش داد و در تمامی این راستا به هدف اصلی ،اشتغال و رونق اقتصادی رسید و با یک اقتصاد خوب دولت به چند برابر ارزش افزوده خواهد رسید.

قانون ارزش افزوده که در دولت دهم به تصویب مجلس رسید ازمایشی بوده است  و دولت با یک بررسی کوچک میتواند شفاف نماید  که ارزش افزوده دراین چند سال چه به روزگار اقتصاد کشور اورده است و هزاران برابر هزار میلیارد ی که دریافت کرده اسیب به نظام اقتصادی و اجتماعی وارد شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا