اقتصاد

تفاهم‌نامه همکاری وزارت تعاون پس از روسیه به بلغارستان رسید

به گزارش روز یکشنبه ، توسعه همکاری‌ها با کشورهای مختلف، همواره مورد تاکید مسوولان و فعالان در عرصه‌های مختلف بوده است. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز پیش از این بازشدن بازارهای صادراتی ایران را یکی از سیاست‌های مهم وزارت تعاون در سال جاری عنوان کرد و پیش‌نیاز این مهم را توسعه روابط کار فیمابین دانست.

براین اساس طبق گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادداشت تفاهم همکاری مشترک ایران و بلغارستان توسط «محمد شریعتمداری» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و «دنیستا ساچوا» وزیر کار و سیاست های اجتماعی بلغارستان امضا شد.

مدیر کل امور بین الملل با اعلام این خبر گفت : امضای این سند موجب تحکیم و تقویت روابط بین دو کشور خواهد شد.

«علی حسین شهریور» با تاکید بر اینکه همکاری‌های دو کشور ایران و بلغارستان در سطح مناسبی قرار دارد، خاطرنشان کرد: با تبادل اطلاعات و تجارب، سفرهای مطالعاتی، برگزاری کنفرانس‌ها و کارگاه‌های آموزشی مشترک مناسبات دو کشور در حوزه‌های تخصصی دو وزارتخانه نیز توسعه پیدا می‌کند.

وی افزود: طرفین علاوه بر همکاری در زمینه روابط کار، سیاست‌های فعال اشتغال، آموزش‌های حرفه‌ای برای افراد شاغل و بیکار و اعزام نیروی کار در حوزه حمایت‌ها و کمک‌های اجتماعی برای گروه‌های جمعیتی آسیب پذیر، حفاظت فنی و بهداشت، توسعه تامین اجتماعی و نظام بازنشستگی با یکدیگر همکاری دو جانبه خواهند داشت.

مدیر کل امور بین الملل وزارت تعاون اظهار داشت: تبادل اطلاعات و تجربه در زمینه سیاست ها و اقدامات درآمدی برای مبارزه با فقر و همچنین سیاست های مربوط به حقوق افراد دارای معلولیت بخشی از همکاری های دو وزارتخانه است.

در اسفندماه سال گذشته برنامه اقدام مشترک همکاری بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران و وزارت کار و حمایت اجتماعی فدراسیون روسیه امضا شد. این همکاری در حوزه های روابط کار، تامین اجتماعی، توسعه اشتغال و اعزام نیروی کار بود.

همچنین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران برای گفت و گو و عقد چند تفاهم نامه همکاری با همتای عراقی خود در سفری سه روزه بامداد یکشنبه وارد بغداد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا