اهم اخبارتشکلهاصنعت و معدنلوازم خانگی

تفاهم‌نامه‌ همکاری میان انجمن صنایع لوازم خانگی و خانه صنعتکاران امضا شد

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد”تولیدآنلاین” از روابط‌عمومی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران، هم‌افزایی دو سویه جهت رفع موانع و ارائه راهکارهای کاربردی حل مشکلات واحدهای عضو انجمن از طریق دستگاه‌های مختلف دولتی و ذی‌ربط با صنعت پیشران لوازم خانگی، تسهیلگری و بهره‌برداری از پتانسیل‌های طرفین در فرآیندهای دریافت تسهیلات یا جذب سرمایه‌گذار تخفیفات مالیاتی و کمک به کاهش جرایم مالیاتی و دیرکرد پرداخت تسهیلات بانکی از جمله موضوعات تفاهم‌نامه میان خانه صنعتکاران ایران و انجمن صنایع لوازم خانگی ایران است.

همچنین، توانمندسازی بدنه کارشناسی و مدیریتی صنعت لوازم خانگی با ارائه خدمات مشاوره مدیریت و برگزاری دوره‌های آموزش کاربردی کوتاه‌مدت و میان‌مدت عمومی و تخصصی، همکاری در اجرای طرح‌های تحقیقاتی و پژوهش‌های کاربردی مشترک برابر نیاز صنعت، اعتبار افزایی ظرفیت‌های طرفین با بهره‌برداری از تعاملات رسانه‌ای همچون مصاحبه‌ها، حضور در بخش‌های خبری رسانه ملّی و دیگر خبرگزاری‌های رسمی و… از دیگر موضوعات این تقاهم‌نامه اعلام شده است.

پیشرفت چشمگیر صنعت لوازم خانگی

در ابتدای این جلسه، دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با بیان اینکه بدون تعارف صنعت لوازم خانگی ایران طی چند سال اخیر، پیشرفت‌های خوبی داشته است، گفت: انجمن صنایع لوازم خانگی ایران به‌‌عنوان بزرگترین و قدیمی‌ترین تشکل ملی صنعت پیشران لوازم خانگی، متشکل از دو طیف محصول‌سازان و قطعه‌سازان بالغ بر ۲۷۲ عضو است که از این تعداد حداقل ۵۰ عضو از قطعه‌سازان بزرگ هستند.

مهندس عباس هاشمی با اشاره به انعقاد قراداد با شرکت‌های بازرسی و کیفیت استاندارد با هدف ممیزی و رتبه‌بندی قطعه‌سازان، ادامه داد: اعتقاد راسخ ما این است که بدون توسعه قطعه‌سازی، امکان توسعه پایدار کل صنعت وجود ندارد.

مشتری‌مداری؛ شاه‌بیت بازار  است

وی با اشاره به افزایش سهم تولیدکنندگان لوازم خانگی از بازار داخل، افزود: همواره بر این اصل تاکید کرده‌ام که مشتری‌مداری شاه‌بیت بازار است و باید به سلیقه و خواست مشتری احترام گذاشته شود. افزون بر این، ضرورت دارد که بخش شبکه خدمات پس از  فروش شرکت‌های لوازم خانگی توسعه یابد و خوشبختانه در این مسیر گام‌های خوبی برداشته شده و رقابت سازنده‌ای میان واحدهای صنعتی با هدف افزایش سهم‌شان از بازار داخلی شکل گرفته است.

سیاست‌های اشتباه بانکی کنار گذاشته شود

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با اشاره به حجم بالای گردش مالی و میزان اشتغالزایی به صورت مستقیم و غیر مستقیم در صنعت لوازم خانگی، ادامه داد: فراموش نکنیم که صنعت لوازم خانگی، یک صنعت حساس محسوب می‌شود و جامعه بلافاصله نسبت به افزایش قیمت و کمبود کالا در بازار عکس‌العمل نشان می‌دهند. بنابراین، دولت و حاکمیت باید توجه بیشتری به این صنعت مهم داشته باشند و در این راستا شبکه بانکی نیز باید سیاست‌های انقباضی خود را که برای واحدهای تولیدی مشکل‌زاست، کنار بگذارد.

نقش NGO‌ها در دستیابی به توسعه واقعی

مهندس هاشمی با تاکید بر اینکه می‌توان در بخش صادرات از ظرفیت خانه صنعتکاران بهره برد، ادامه داد:‌ ما به‌عنوان NGO (سازمان مردم‌نهاد) باید درخواست‌ها، مطالبات و نیازها را هم‌پوشانی کنیم و در مورد حقوق بخش خصوصی مطالبه‌گر باشیم. با توسعه NGO‌ها، پایه‌های توسعه واقعی گذاشته می‌شود.  

وی با تاکید بر  دوری‌ گزیدن دولت از مداخله‌گری در صنعت لوازم خانگی و اقتصاد کشور، گفت: اگر دولت دخالت‌های خود را کاهش دهد و به نظارت بپردازد، قطعا صنعت راه خودش را به‌درستی طی خواهد کرد. با وجود مداخله‌گری‌های بی‌حدوحصر، قطعا هم‌افزایی میان انجمن صنایع لوازم خانگی ایران و خانه صنعتکاران به نفع کل صنعت خواهد بود و موانع برداشته می‌شود.

اصلاح ساختار‌های اقتصادی توسط بخش خصوصی

در ادامه، رئیس خانه صنعتکاران ایران نیز با تاکید بر اینکه در مقطع کنونی یکی از نیازهای جدی کشور، اصلاح ساختارهای اقتصادی است،‌ گفت: بخش خصوصی به‌عنوان یک اکسیر می‌تواند این امر را به نحو احسن انجام دهد. بنابراین، لازم است که بخش خصوصی در بدنه اقتصاد کشور حضور پر رنگی داشته باشد تا با ایجاد هم‌افزایی میان تشکل‌های بخش خصوصی این رسالت به‌درستی انجام شود.  

دکتر علیرضا بنی‌هاشمی با بیان اینکه مفتخریم امروز میزبان انجمن صنایع لوازم خانگی ایران باشیم، افزود: کلیت کار به معنای هم‌افزایی مبارک بین دو مجموعه خصوصی در راستای توسعه‌ی اقتصادی کشور به‌ویژه در حوزه صنعت لوازم خانگی است.

وی ادامه داد: با توجه به سرعت داخلی‌سازی در صنعت لوازم خانگی و روحیه‌ی خوبی که بعد از حمایت‌های مقام معظم رهبری (مد ظله‌العالی) از این صنعت ایجاد شد، نیاز به حمایت‌های هدفمند است تا به خروجی‌های مطلوب برسیم.

سطوح حمایتی از صنعت توسط خانه صنعتکاران

رئیس خانه صنعتکاران ایران با اشاره به اینکه حمایت هدفمند از تولیدات لوازم خانگی در دو سطح توسط خانه صنعتکاران ایران دنبال می‌شود، گفت: سطح اول مربوط به مانع‌زدایی‌هاست که لازم است احصاء شوند و سه قوه به این قضیه ورود پیدا کنند تا در نهایت موانع برداشته شوند.

دکتر بنی‌هاشمی با اشاره به سطح دوم یعنی پشتیبانی‌ها، اضافه کرد: این پشتیبانی در سطوح مختلف از صنعت لوازم خانگی انجام می‌گیرد و شامل بحث‌های درون‌صنعتی، کمک‌ها و آموزش‌های حرفه‌ای برای صاحبان صنایع می‌شود تا داخلی‌سازی در راستای ارتقای کیفیت اتفاق بیفتد.  

وی ادامه داد: بخش عمده پشتیبانی‌ها؛ بازاریابی و بازارسازی برای محصولات لوازم خانگی است. خوشبختانه با بازدیدهایی که به عمل آمد به کیفیت و تحول در این صنعت که به کمک توانمندی متخصصان نمود پیدا کرده، پی بردیم.

رئیس خانه صنعتکاران ایران ابراز امیدواری کرد که خانه صنعتکاران بتواند به رشد بازاریابی و بازارسازی هم در سطح داخلی و هم در سطح خارجی سرعت ببخشد، گفت: بازار یک مقوله بسیار مهم در اقتصاد تولیدی است. امیدوارم بتوانیم حرکت ارزشمندی در این مسیر انجام دهیم و سهم خودمان را از بازارهای جهانی بالا ببریم.

دکتر بنی‌هاشمی با تاکید بر حضور بخش خصوصی در میدان اجرایی کشور،‌ اظهار کرد: برای تحقق این مهم، هم‌افزایی میان انجمن صنایع لوازم خانگی ایران و خانه صنعتکاران ایران ضروری است تا موانع شناسایی شوند.

ضرورت رفع مشکل نقدینگی واحدهای صنعتی    

وی با اشاره به وجود مشکلات از جمله تامین نقدینگی برای واحدهای صنعتی، خاطرنشان کرد: در این زمینه، با تعدادی از بانک‌ها مذاکراتی صورت گرفته تا سقف اعتباری افزایش یابد؛ این امر هم به نفع تولیدکننده و هم به نفع مصرف‌کنندگان است.

بنی‌هاشمی با تاکید بر فرهنگ‌سازی به‌منظور افزایش مصرف کالای ایرانی، گفت: در این ارتباط، نقش رسانه‌ها بسیار مهم است تا مصرف‌کنندگان رغبت بیشتری به خرید کالای باکیفیت ایرانی نشان دهند و بدین ترتیت روح تازه‌ای در صنعت دمیده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا