استان هااقتصاداهم اخبارتجارتتشکلهاخراسان جنوبیصادرات و وارداتصنعت و معدنکشاورزی و صنایع غذایی

تغییرات در وزارت خانه‌ها و سازمان‌های دولتی بر اساس شایسته سالاری باعث افزایش اثر بخشی است

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولیدآنلاین)، مهندس محسن احتشام در پاسخ به سئوال خبرنگار ما مبنی بر ارزیابی از تغییرات در ساختار معاونت صنایع در وزارت صمت گفت: ضمن سپاس از تلاش های وزیر صمت و زحماتی که برای حمایت و بهبود فضای کسب و کار و تولید کشور انجام می دهد باید پذیرفت که تغییرات در تمام دولت ها مرسوم بوده است و زمانیکه چرخه مدیریت عملکرد و شایسته سالاری بر مبنای عملکرد گذشته نباشد عده ای می روند و عده ای دیگری می آیند.

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند افزود: این امر در نهایت به سمت غنی سازی شغل و افزایش انگیزه کار و تلاش و اثر بخشی بیشتر در سازمانها منتهی نمی شود متاسفانه نگاه و راه و روش های مدیران عالی ما بر مبنای مفاهیم مدیریت علمی نیست و این افت بزرگ نظام مدیریتی کشور است که وضع موجود را شکل داده است.

این صادرکننده نمونه کشور ادامه داد: به نظر من جابجایی بر اساس اصل بی کفایتی یک اصل مهم مدیریتی برای رشد و پیشرفت مدیران هست و شایسته سالاری رو توجیه می کند اما گاهی شاهد جابجایی براساس این اصل نیستیم و بیشتر مبنای جناحی دارد این متاسفانه افت نظام های مدیریتی ما هست.

احتشام در پایان گفت: امیدواریم به سمتی برویم که شاهد استقرار مفاهیم مدیریت علمی باشیم تا شاهد رشد و توسعه اقتصادی باشیم. بنده نیز به تلاش های صورت گرفته خوشبین هستم و امیدوارم تلاش هایی که صورت می گیرد همگی باعث بهبود فضای تولید کشور شود.

در وزارت صمت هم مدیران با کفایتی داشتیم که امید است در پست های دیگر از آنها بهره‌مند باشیم و برای مدیران جدید نیز آرزوی موفقیت دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا