حمل و نقل

تعیین تکلیف قیمت بلیت هواپیما در جلسه امروز

محمد حسن ذیبخش اظهار کرد: امروز چهارشنبه (ششم مرداد ماه) جلسه شواری عالی هواپیمایی کشوری با حضور وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی برگزار و درباره قیمت بلیت هواپیما تعیین تکلیف خواهد شد.

وی افزود: مقرر شده تا در جلسه امروز آنالیز قیمت از سوی ایرلاین‌های داخلی ارائه شود و در این جلسه مورد بررسی قرار گیرد. سپس هزینه‌های مورد ادعای شرکت‌های هواپیمایی و درخواست‌های آن‌ها ارزیابی شود و آن‌ها بتوانند از دلایل افزایش قیمتی که داده‌اند، دفاع کنند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این سوال که تکلیف ایرلاین‌هایی که نرخ پروازهای خود را بدون هیچ توضیح و مصوبه‌ای افزایش دادند چه می‌شود؟ ادامه داد: با آن‌هایی که نرخ بلیت هواپیما را بالا بردند قطعا برخورد خواهد شد و دستگاه‌های نظارتی در این زمینه مصمم هستند. ایرلاین‌ها همچنین باید مابه‌التفاوت این قیمت‌ها را با نرخ مصوب سال گذشته، به مردم بازگردانند.

ذیبخش گفت: تا کنون دو ایرلاین را به سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان معرفی کردیم و از سوی دیگر شکایات مردمی که از طرق مختلف به دست سازمان هواپیمایی کشوری رسیده نیز به صورت موردی به این سازمان ارسال شده است.

وی اعلام کرد: اخیرا مکاتبه‌ای با سازمان حمایت داشتیم مبنی بر اینکه این افزایش قیمت غیر قانونی است و آن‌ها می‌توانند بر اساس ضوابط خود با ایرلاین‌های خاطی برخورد کنند، سازمان حمایت نیز مسلما پرونده ایرلاین‌ها را در صورت نیاز به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع خواهد داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا