انرژی

تعمیرات نیروگاه‌های تولید برق تا ۱۵ خردادماه پایان می‌یابد

«همایون حائری» روز سه شنبه در حاشیه نشست خبری سخنگوی دولت با خبرنگاران با بیان اینکه سالانه یک میلیون نفر مشترک خانگی، عمومی و صنعتی به شبکه برق کشور اضافه می شود، اظهار داشت: برای رفع نیاز مشترکان در طول یکسال ۲ هزار مگاوات ظرفیت جدید در مدار تولید برق قرار می گیرد که نیاز مشترکان را برطرف می کند.

وی با بیان اینکه کمبود بارندگی موجب کاهش ظرفیت تولید نیروگاه های آبی شد، تصریح کرد: شرایط آب و هوایی موجب کاهش تولید سه هزار و ۵۰۰ مگاوات برق شد به طوری که سرشاخه های رود کارون نیز در تولید برق صفر بودند و این در حالی بود که در سال ۹۷ با وجود خشکسالی این چنین روندی را طی نکردیم.

حائری با بیان اینکه از دیگر علت‌های کمبود برق، رشد مصرف به دلیل افزایش زودهنگام دما بود، خاطرنشان کرد: گسترش استفاده از ماینرها (استخراج ارز دیجیتال) حدود ۲ هزار مگاوات تخمین زده شده است که این شرایط در مجموع پنج هزار و ۵۰۰ مگاوات کسری برق را ایجاد کرد.

وی تاکید کرد: تعمیرات سالانه نیروگاه های برق از نیمه دوم هر سال تا پایان بهار سال بعد ادامه دارد، اما در سال جاری برای جبران کسری به وجود آمده به زودی تعمیرات به پایان می رسد و نیروگاه ها به مدار باز می گردند تا در تابستان با مشکلات کمتری مواجه شویم.

در روزهای اخیر، برق در برخی از مناطق کشور به صورت غیر برنامه ریزی شده قطع شد. علاوه بر بخش هایی از تهران، در بسیاری از مناطق شهری و روستایی نیز قطعی برق گزارش شده است.

این امر سبب شده شرکت های توزیع برق سراسر کشور جدول خاموشی های احتمالی را منتشر کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا