اهم اخبارفن آوری و ارتباطات

تصویب و ابلاغ آیین نامه حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی

به گزارش تولید آنلاین ، عبدالصمد خرم آبادی معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی در کانال شخصی خود در پیام رسان سروش نوشت: در طلیعه سال ۱۳۹۷ مسئولین کشور با وحدت و هماهنگی کم نظیری به منظور عینیت بخشیدن به شعار “حمایت از کالای ایرانی در فضای مجازی”، در حال فراهم کردن زمینه مهاجرت مردم از شبکه‌های اجتماعی خارجی به شبکه‌های داخلی هستند.

در همین راستا “آئین نامه حمایت حقوقی از فعالیت پیام رسان‌های داخلی” توسط ریاست محترم قوه قضاییه تصویب و به مراجع قضایی سراسر کشور ابلاغ شده است.

یکی از موضوعات مهم آئین نامه مذکور، حمایت جدی از حریم خصوصی اشخاص و تاکید بر حفاظت از اطلاعات مردم در شبکه‌های اجتماعی داخلی است.

بموجب ماده ۳ آیین نامه مصوب رئیس محترم قوه قضائیه، ارتباطات خصوصی مردم در پیام رسان‌های داخلی مشمول اصل ۲۵ قانون اساسی است و هرگونه شنود غیرقانونی ارتباطات خصوصی پیام رسان‌های داخلی، توسط هر شخص حقیقی یا حقوقی جرم بوده و قابل تعقیب کیفری است.

همچنین بموجب مواد ۵،۶ و ۷ آیین نامه «حمایت حقوقی از فعالیت پیام رسان‌های داخلی»، مدیران پیام رسان‌های اجتماعی مسئول حفاظت از اطلاعات کاربران خود می‌باشند و نمی‌توانند بدون رضایت کاربر یا الزامات قانونی، اطلاعات خصوصی اشخاص را ذخیره، پردازش، افشا یا منتشر نمایند و یا در دسترس دیگران قرار دهند و موظفند با بکارگیری تمهیدات حفاظتی و امنیتی مناسب از دسترسی به این اطلاعات ممانعت بعمل آورند.

استکبار جهانی و اذناب داخلی آن که این روزها از وحدت مسئولین و عزت و اقتدار ایران اسلامی و موفقیت‌های آن در عرصه‌های مختلف ملی و بین المللی بسیار عصبانی و مستأصل شده اند، تمام تلاش و توان خود را برای مخدوش کردن اعتماد مردم نسبت به کالاهای ایرانی در فضای مجازی بکار گرفته و تبلیغات وسیعی علیه پیام رسان‌های ایرانی براه انداخته اند. ولی به فضل الهی در این عرصه هم مانند سایر عرصه هاشکست خواهند خورد.

به ضرس قاطع همانگونه که مردم در استفاده از سامانه‌های مخابراتی به کالای ایرانی و اقدامات مسئولین در حفظ حریم خصوصی خود اعتماد کرده اند و روزانه چند میلیارد تماس تلفنی و پیامک مخابراتی را در شبکه‌های داخلی مبادله می‌نمایند در استفاده از پیام رسان‌های ایرانی نیز تردید به خود راه نخواهند داد و نقشه دشمنان را در این خصوص نقش بر آب خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا