اقتصادبازاربانک، بیمه و بورسخودروراه و مسکن

تشکیل کارگروه ویژه برخورد با سوداگران بازار ارز، سکه، خودرو و مسکن

به گزارش تولید آنلاین، به نقل از سازمان امور مالیاتی کشور، سید کامل تقوی نژاد با اشاره به دستور رئیس جمهوری در جلسه ساماندهی بازار و بررسی نوسانات اخیر در قیمت برخی کالاهای مورد نیاز مردم، گفت: پیرو فرمایشات ریاست محترم جمهوری و دستور ویژه وزیر امور اقتصادی و دارایی مبنی بر برخورد قاطع مالیاتی با سوداگران اقتصادی، کارگروه تخصصی با هدف رصد مالیاتی بازار ارز، سکه، خودرو و مسکن در سازمان امور مالیاتی کشور تشکیل شده است.

وی  به مکاتبات متعددی که از سوی سازمان امور مالیاتی کشور با مراجع مربوط از قبیل بانک مرکزی، دستگاه های نظارتی، وزارت صنعت، معدن وتجارت و سایر دستگاه های ذیربط به منظور دریافت اطلاعات مورد نیاز صورت پذیرفته، اشاره کرد و افزود: بالغ بر شش میلیون و ۴۰۰ هزار رکورد اطلاعات مرتبط با خرید و فروش ارز، سکه و خودرو در پایگاه اطلاعات سازمان امور مالیاتی، سازماندهی شده و به روز رسانی این اطلاعات نیز در دست پیگیری است.

تقوی نژاد اضافه کرد: در این کارگروه مقرر شد اطلاعات مرتبط با خرید و فروش ارز، سکه و خودرو و به‌روز رسانی آنها برابر اتفاقات سال جاری از ناحیه بانک مرکزی و سایر مراجع ذیربط، پیگیری و پس از تحلیل اطلاعات اخذ شده، فرایند رسیدگی و تشخیص پرونده های مذکوردر جهت مطالبه مالیات حقه، به سرعت انجام پذیرد.

وی همچنین در خصوص رصد بازار سکه نیز گفت: در راستای این امر، اطلاعات مرتبط با پیش فروش سکه با اطمینان از احراز هویت خریداران حقیقی و حقوقی و اصالت سنجی اطلاعات توسط مراجع ذیربط، پیگیری و نتایج حاصل جهت تشکیل پرونده های مالیاتی و یا تکمیل پرونده های موجود و به تبع آن انجام فرایند رسیدگی و مطالبه مالیات، در دستور کار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه به منظور گسترش تعاملات و همگرایی و هم افزایی ظرفیت های مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی در کشور، شناسایی و عضویت نمایندگان سازمان در کارگروه های فعال و مرتبط با موضوع بحث، به صورت جدی پیگیری می شود، اظهار داشت: در راستای تسهیل و تسریع فرایند رسیدگی و تشخیص پرونده های مالیاتی مرتبط با سوداگران بازار ارز، سکه، خودرو و مسکن، گروه های رسیدگی خاص متشکل از ماموران متخصص و زبده مالیاتی تشکیل و انجام این مهم، خارج از رویه های مرسوم اداری صورت خواهد گرفت.

تقوی نژاد افزود: همچنین دستورالعمل ها و مقررات مرتبط با مالیات، ارز و سکه با هدف تسریع و تسهیل فرایند رسیدگی، بازنگری و در صورت لزوم بازنویسی خواهد شد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور  با اشاره به مقوله جرم انگاری فرار مالیاتی در اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم، بر اقامه دعوی علیه مرتکبان فرار و جرایم مالیاتی به استناد موضوع ماده ۲۷۴ قانون مذکور تاکید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا