تجارتحمل و نقلصادرات و واردات

تسهیل حمل کالاهای صادراتی با برقراری خطوط منظم در دریای خزر

مدیر کل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران: برقراری خطوط منظم دریایی در دریای خزر را گام مهمی جهت تسهیل حمل کالاهای صادراتی جمهوری اسلامی ایران دانسته و خاطر نشان ساخت با توجه به نرخ ترجیحی در صورت استقبال صادرکنندگان از این خطوط، تعداد خطوط افزایش خواهد یافت .
به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران احسان قمری اولویت پرداخت هزینه های رقابتی حمل و نقل را به صادرات کالاهای فسادپذیر به ویژه میوه و محصولات کشاورزی دانسته و  تاکید کرد در شرایط یکسان و در صورت تقاضای صادرکنندگان ،حمل کالاهای فساد پذیر کانتینری در اولویت خواهد بود.

مدیر کل دفتر خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت افزود:  شرکت کشتیرانی دریای خزر ، آمادگی خود را جهت خدمت رسانی صد درصدی به صادرکنندگان اعلام نموده و جامعه صادرکنندگان می توانند از فرصت پیش رو جهت حمل کالاهای صادراتی خود استفاده نمایند .

وی ادامه داد:  در حال حاضر خطوط منظم دریایی از مبدأ بنادر شمالی کشور به مقصد بنادر روسیه و  قزاقستان انجام پذیرفته و امکان انتقال کالاهای ایرانی از بنادر مقصد به سایر شهرهای روسیه و قزاقستان و همچنین ترانزیت به سایر کشورها از طریق حمل و نقل ترکیبی وجود دارد .
وی اضافه کرد:  در آذر ماه سالجاری ۲۳ سفر، به ظرفیت ۵۶هزار تن کالا از طریق بنادر انزلی ، امیر آباد ، کاسپین  و  فریدونکنار انجام شده است .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا