اقتصادبانک، بیمه و بورسصنعت و معدنمازندران

تسهیلات بانک ها در اختیار تولید کنندگان واقعی قرار گیرد

ه گزارش تولید آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران، ” محمد اسلامی ” در جلسه شورای همآهنگی بانک‌های استان با اشاره به اینکه اراده قاطع دولت تدبیر و امید، خروج از رکود اقتصادی و رشد و اعتلای اقتصادی کشور است اظهار کرد: دولت تدبیر  و امید با همه ظرفیت بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در این راستا گام برمی‌دارد.

مقام عالی دولت در استان بابیان اینکه هدف و برنامه محوری، توسعه کسب‌وکار و رونق تولید و اشتغال است یادآور شد: بانک‌های استان با تشکیل اتاق فکر و دست‌اندرکاران بخش‌های تولید و اشتغال تلاش نمایند تا این هدف مهم و راهبردی محقق شود.

اسلامی با اشاره به اینکه برای هدف‌گذاری اقتصادی استان و نقش‌آفرینی بانک‌ها در این راستا نیازمند انضباط و انسجام فکری و رفتاری هستیم خاطرنشان ساخت: متأسفانه برخی از بانک‌ها نقش مؤثری در جهت تقویت تولید و اشتغال در استان ندارند.

وی با اشاره به اینکه بانک‌ها در زمینه تسهیلات پایش نمایند گفت: تسهیلات اعطایی به واحدهای تولیدی باید پایش، نظارت و در جهت اهداف پیش‌بینی‌شده هزینه شود.

استاندار مازندران بر درک محرومیت‌ها در روستاها و تلاش برای زدودن آن با توسعه اشتغال و تولید مولد در این مناطق تأکید کرد و افزود: روستاها به توانمندسازی نیاز بیشتری دارند و توانمندسازی فکری بر توانمندسازی مالی اولویت دارد.

اسلامی هدف طلایی تسهیلات در نظر گرفته‌شده برای روستاییان و تقویت معیشت و اقتصاد روستاها را تثبیت جمعیت روستایی عنوان کرد و تصریح نمود: با تصمیم سازی درست و توان‌افزایی بانک‌ها، زمینه توان‌افزایی مردم فراهم شود.

استاندار بابیان اینکه باید کمک شود تا تولیدکننده واقعی حمایت و منابع بانکی بازپرداخت شود اظهار داشت: بانک‌ها باید کارگشایی و گره‌گشایی کنند و روی کارگشایی‌های بانکی باید بیشتر کار شود.

اسلامی افزایش اشتغال و رونق تولید را مهم‌ترین هدف برشمرد و تأکید کرد: مردم محتاج ما نیستند و طبع بلندی دارند لیکن وظیفه حاکمیت حمایت از مردم و بهره‌گیری از مشارکت آنان است.

استاندار مازندران یادآور شد: با توسعه بازار محصولات تولیدی استان، گردش مالی بیشتری در استان محقق می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران نیز در این جلسه گفت: اقدامات مناسبی در بخش پرداخت تسهیلات به بخش صنعت و تولید استان انجام‌شده که همراهی بیشتر بانک می‌تواند در خودکفایی و پویایی واحدهای تولیدی مثمر ثمر باشد.

موسوی تصریح کرد: بر اساس ارزیابی انجام‌شده در بخش تولید، عمده‌ترین مشکل واحدهای تولیدی، سرمایه در گردش، تأمین مواد اولیه و بازاریابی است.

وی خاطرنشان کرد: با حمایت از تولید شاهد ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در استان خواهیم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا