انرژیاهم اخبارصنعت و معدن

تزریق ۶ میلیارد دلاری سفارش کالا به شرکت های داخلی

به گزارش تولید آنلاین ، بیژن نامدار زنگنه در رادیو اقتصاد ضمن اشاره به نامگذاری سال ۹۷ به سال «حمایت از کالای ایرانی» از سوی رهبر انقلاب افزود: در بازار دنیای امروز هرچقدر برای ورود کالاها بالاخص از نوع مصرفی تعرفه و شرایط سختگیرانه وضع شود ولی در برابر کیفیت و قیمت کالاهای ایرانی مناسب نباشد این بحث به رشد قاچاق در جامعه منجرخواهد شد. به این ترتیب کیفیت بالا و قیمت رقابتی از جمله راهکارهای عملی حمایت از تولید داخلی است.

وزیر نفت با اشاره به این که هزینه های زیادی امروز به تولیدکنندگان کشور تحمیل می شود، گفت: برنامه ریزی ها و سیاست گذاری ها در مملکت باید به نحوی باشد که صنعتگران داخلی بتوانند دریک شرایط رقابتی به فعالیت بپردازند. فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی در یک فضای غیر رقابتی تبعات منفی زیادی از جمله افت کیفیت، افزایش قیمت و بسیاری موارد دیگر را به همراه دارد. حمایت از کالای ایرانی تنها در بحث جلوگیری از واردات کالای خارجی خلاصه نمی شود بلکه جهت برنامه ها و سیاست ها باید به سمت و سویی باشد که مردم روز به روز به کالاهای ساخت داخل تمایل نشان دهند.

وی اضافه کرد: شوق آفرینی مردم برای مصرف کالاهای ایرانی درسایه ارتقای کیفیت و قیمت مناسب نمود عملی پیدا می کند. طرح های بزرگی که به قراردادهای نفتی معروف است درصد قابل توجهی از تجهیزات مورد نیاز اجرای این طرح ها باید از محل ساخت داخل تامین شود.

این مقام مسوول ضمن اشاره به انعقاد قراردادهای نفتی به حجم شش میلیارد دلار با شرکت های ایرانی در سال جاری افزود: فهرستی از کالاهای با کیفیت و قیمت مناسب ایرانی تهیه و ضمیمه اسناد مناقصه و قراردادها خواهد شد. شرکت های ایرانی برنده مناقصه ها ملزم به خرید تجهیزات مورد نیاز اجرای پروژه های نفتی از داخل هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا